قزوین

جابه‌جایی بیش‌از ۳۲هزار زائر اربعین با ناوگان حمل‌ونقل عمومی قزوین

جابه‌جایی بیش‌از ۳۲هزار زائر اربعین با ناوگان حمل‌ونقل عمومی قزوین

به گزارش خبرگزاری برگزیده از قزوین؛ جواد حق‌لطفی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین اظهارکرد: ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای این استان در طرح اربعین حسینی امسال ۱۶هزار و ۲۴۰ زائر را در مسیر رفت و ۱۶هزار و ۶۸۲زائر را در مسیر بازگشت از مهران به مقصد قزوین جابه جا کرد.

او افزود: در این مدت برای جابه‌جایی این تعداد زائر ۴۶۵برگ صورت وضعیت برای ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان در مسیر رفت و ۴۳۹برگ صورت وضعیت در مسیر بازگشت به قزوین صادر شد.

حق‌لطفی گفت: با توجه به موج بازگشت زائران و حجم بالای تردد به ویژه در روزهای ۱۶ و ۱۷شهریورماه تعدادی از دستگاه‌های جمعیت هلال‌احمر، سازمان اتوبوسرانی شهرداری و شرکت‌ها نیز برای بازگشت زائران به کار گرفته شد.

این مسئول ادامه داد: میزان اعزام زائران و ناوگان حمل و نقل جاده‌ای طی این مدت نسبت به طرح اربعین سال گذشته ۴۹درصد رشد داشته است.

او به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده از سوی این اداره کل در قالب کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین پرداخت و افزود: فعالیت‌های راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قزوین در حوزه جابه‌جایی زائران از ایام پیش‌از اربعین با برگزاری چندین جلسه و دوره‌های آموزشی و توجیهی ویژه رانندگان، مدیران فنی و تشکل‌های صنفی حوزه مسافر انجام شد و طی اجرای طرح نیز با بازدیدهای منظم از پایانه مسافربری، استقرار ۶تیم در مرز مهران و فرایند سکوداری و رسیدگی به شکایات زائران ادامه یافت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین اظهارکرد: به منظور ارائه خدمات هرچه بهتر به زائران در طول اجرای این طرح نسبت به آماده‌باش مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین، آماده‌سازی راهدارخانه‌های طول مسیر و استقرار گشت‌های راهداری جهت نظارت بر خدمات به زائران و بازدید از مجتمع‌های خدماتی رفاهی اقدام شد.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا