فارس

جاده ملی بندرعباس-لارستان به جهرم استاندارد لازم را ندارد

به گزارش برگزیده های ایران از لارستان، حجت‌الاسلام‌ سیدمختار موسوی‌خرم در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار با ابراز خرسندی از شکست استکبار جهانی در دزدیدن نفت‌کش ایرانی از سوی نیروهای تروریست‌ آمریکایی، اظهار داشت: از  سپاه پاسداران قهرمان تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه حوادث این‌چنینی، اتفاق کوچکی نیست چرا که شکسته شدن اُبهت پوشالی استکبار جهانی در دنیاست، افزود: آنان با عده‌وعُده به میدان آمدند که نفت‌کش ایرانی را مورد سرقت قرار دهند و بر علیه نظام اسلامی جوسازی کنند اما با رشادت فرزندان ملت ایران، بار دیگر نقشه آنها ناکام ماند و برگ زرین دیگری در افتخارات نظام ثبت شد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به برگزاری نشست اخیر گروه ۲۰ در کشور ایتالیا، تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا در حاشیه این جلسه به همراه سران کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان بیانیه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران صادر کردند که روح این بیانیه در قالب دیپلماتیک نمی‌گنجید بلکه فقط این کار ادامه اتهام‌زنی به ملت و دولت ایران بود که می‌خواستند اینگونه القاء کنند که جمهوری اسلامی ایران حاضر به مذاکره نیست.

وی با تأکید بر اینکه آن‌کسی که برجام را پاره کرد آمریکا بود و آن کسی که جرأت پایبندی به تعهدات را نداشت، اتحادیه اروپا بوده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر این کشورها جمهوری اسلامی ایران را مورد تهمت قرار می‌دهند که ایران حاضر به آمدن پای میز مذاکره نیست.

حجت‌الاسلام موسوی نقش کشورهای اروپایی در موضوع برجام را به عنوان یک «پلیس بد» در مقابل ایران دانست و عنوان کرد: ایران از ابتدا به تعهداتی که در مذاکرات کرده بود، باوجود انتقاداتی که بر آن وارد بود، بر تعهدات پایبند بود و طرف‌های مقابل از انجام تعهدات خود سر باز زدند.

امام جمعه لارستان با بیان اینکه کشورهای چین و روسیه از مواضع کشور ایران تأکید و خواستار لغو تحریم‌ها علیه ایران شده‌اند، ادامه داد: آمریکا دست خود را خالی می‌بیند و می‌خواهد اینگونه القاء کند که علیه ایران اجماع جهانی وجود دارد که خوشبختانه با اعلام حمایت چین و روسیه از مواضع ایران، کشورهای اروپایی و آمریکا جلسه‌ای را تشکیل دادند و شروع به اتهام‌زنی بر علیه ایران کردند.

وی با تأکید بر اینکه ملت ایران پای حق مسلم خود ایستاده‌اند و انرژی هسته‌ای را حق خود می‌دانند و آن را مطالبه می‌کنند، یادآور شد: مردم ایران به مسئولان نظام اعتماد دارند و در راستای فرامین رهبر معظم انقلاب حرکت می کنند.

حجت‌الاسلام موسوی با گرامی داشت ۱۴ آبان‌ماه به عنوان روز فرهنگ عمومی، یکی از ظرفیت‌های جامعه ایران را الگوی اسلام و ارتقاء فرهنگ عمومی براساس اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب برشمرد و تأکید کرد: فرهنگ عمومی در همه حوزه‌های زندگی اعم از اجتماعی، خانواده، حکومت، اقتصاد، آموزش‌وپرورش و غیره تأثیرگذار است و محدود به یک‌سری عناوین خاص نیست که یکی از مقدمات لازم برای سیاست‌گذاری در عرصه فرهنگ عمومی بازخوانی و بازنگری فرمایشات و اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب و ارائه یک الگوی صحیح کارآمد و قابل اجرا است.

امام جمعه لارستان با اشاره به اینکه سالیان متمادی است که مشکل دوبانده‌سازی محور جهرم-لار به بندرعباس از دغدغه‌های اصلی مردم خطه لارستان است، تصریح کرد: این مهم صرفاَ مرتبط و مربوط به خطه لارستان نیست بلکه عوارض و تبعات منفی آن به طور مستمر دامن‌گیر مردم این منطقه است و خسارت‌های جانی و مالی به دنبال داشته است.

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شهرستان لارستان در محور ترانزیتی   و اتصال شمال و مرکز ایران به جزائر و بنادر جنوبی قرار دارد، گفت: محور جهرم-لارستان به بندرعباس از محورهای مهم شریانی و ترانزیتی کشور است که روزانه ۸۰۰ خودرو سنگین حمل سوخت، مواد پتروشیمی و بار از بنادر و بالعکس از این مسیر تردد می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌موسوی با انتقاد نسبت به اینکه جاده بندرعباس-لارستان به جهرم از استانداردهای ایمنی برخوردار نیست، افزود: هرساله شاهد حوادث ناگوار و دلخراش در این محور هستیم و خواست جدی مردم و مسئولان اتمام هر چه سریعتر محور بندرعباس-لارستان به جهرم جهت ایجاد امنیت در این مسئله است.

وی با گلایه نسبت به اینکه به جهت نبود امنیت و عدم استاندارد لازم جاده بندرعباس-لارستان به جهرم برای رانندگان به جاده مرگ معروف شده است، تصریح کرد: به طور مکرر در مقاطع مختلف با مسئولان در سطوح گوناگون مشکلات این محور مهم مطرح شده که یک نمونه آن نامه‌نگاری از طرف دفتر امام جمعه لارستان به رئیس جمهور وقت طی سالیان گذشته بود که ایشان نامه را به وزیر و سپس زیردستان ارجاع شد اما از آن زمان تاکنون شاهد اتفاق مثبتی در این موضوع نبودیم.

امام جمعه لارستان با تأکید بر اینکه از دولت جدید که عدالت‌محوری را شعار خود قرار داده، توقع می‌رود به خواست مردم درخصوص دوبانده‌سازی جاده جهرم-لار-بندرعباس اهتمام داشته باشد، خاطر نشان کرد: جاده بندرعباس-لارستان به جهرم یک راه ملی محسوب می‌شود اما تبعات آن دامن‌گیر مردم ما شده است.

حجت‌الاسلام موسوی بودجه اختصاص یافته برای جاده بندرعباس-لارستان به جهرم را ناکافی دانست و افزود: بنا به نظر کارشناسان احداث هر کیلومتر از جاده چندین میلیارد بودجه نیاز دارد که بودجه اختصاص یافته برای پروژه جاده بندرعباس-لارستان به جهرم بسیار ناچیز است و اگر اینگونه کار پیشرفت داشته باشد، برای بهره‌برداری از آن سالیان طولانی باید در انتظار کشید که متأسفانه لارستان چند دهه از استانداردهای جاده‌ای عقب مانده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از ادارات مستقر در لارستان به واسطه حجم بسیار بالای کار، به لحاظ نیروی انسانی، زیرساخت‌ها و امکانات متناسب با جایگاه آنها نیست، بیان کرد: نیروی انتظامی لارستان به جهت موقعیت جغرافیایی این منطقه، ناچار به مقابله با قاچاق کالا، مواد مخدر، قاچاق دام قرار دارد اما نیاز است نیروی انتظامی لارستان از حیث نیروی انسانی، افزایش نیروهای متخصص، امکانات و تجهیزات تقویت شوند تا بتوانند خدمات بیشتری به کشور و مردم داشته باشند.

امام جمعه لارستان با ابراز تأسف از فوت حجت‌الاسلام‌ سیدعلی‌اکبر موسوی، رئیس اسبق حوزه‌ علمیه امام علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) لارستان، اضافه کرد: این عالم ربانی در مدت ۲۷ سال تلاش زیاد در حوزه‌های علمیه لارستان داشت و انشاءالله خداوند ایشان را مورد رحمت واسعه خود قرار دهد.

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا