اخبار روز

جزئیات تاخیر دستگاه‌های اجرایی در صدور مجوزهای کسب و کار + جدول

جزئیات تاخیر دستگاه‌های اجرایی در صدور مجوزهای کسب و کار + جدول

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برگزیده های ایران، در طی یکسال منتهی به ۱۴۰۲/۰۸/۰۱ تعداد ۱ میلیون و ۲۵۵ هزار ۷۷۹ درخواست در درگاه ملی مجوزها ثبت شده است. گفتنی است تعداد ۶۴۳ هزار و ۸۷۳ مجوز، غیرحضوری و کاملا الکترونیکی صادر شده است. همچنین تعداد ۹۸ هزار و ۶۹۹ درخواست با تاخیر در بررسی مواجه است. 

همچنین گزارش تاخیر در صدور مجوزهای کسب‌وکار کشور به تفکیک دستگاه ها طی یکسال منتهی به یک آبان طبق جدول زیر می باشد:

قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌و‌کار ,

لازم به ذکر است بیشترین درصد تاخیر در بررسی و صدور مجوزهای کسب‌وکار کشور؛ به ترتیب مربوط به وزارت صنعت و معدن، تجارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وزارت کشور است. همچنین کمترین درصد تاخیر در بررسی و صدور مجوزهای کسب‌وکار کشور نیز مربوط به وزارت نیرو وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان حفاظت محیط‌زیست است.گفتنی است شهرداری ها(۳۲ مجوز) و قوه قضاییه (۱۱ مجوز) دستگاه‌هایی هستند که تا کنون به درگاه ملی مجوزها متصل نشده اند. 

در همین راستا رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد در گفت و گویی با اشاره به اینکه دستگاه ها باید سریع تر وضعیت درخواست صدور مجوز را سر و سامان دهند و تعیین تکلیف کنند، گفت: از این پس هر هفته چند مجوز معطل مانده از طریق درگاه ملی مجوزها صادر خواهد شد.

وی افزود: کسب و کار هایی که شناسه ی یکتا دارند از نظر حکومت، نسبت به آن ها که مجوز ندارند، معتبر تر هستند. در همین راستا صدور مجوز ها معطل مانده افزایش پیدا خواهد کرد و ما از دستگاه ها مختلف خواستیم که در صدور مجوز ها تعلل نکنند. 

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا