کردستان

جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان دائمی می‌شود/تئاتر مریوان چراغ این هنر را در شرایط کرونا هم روشن نگه داشت

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از مریوان، قادر آشنا ظهر امروز در مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره تئاتر بین‌المللی مریوان،اظهار کرد: خوشحال هستم که توانستیم جشنواره را به صورت حضوری برگزار کنیم چون کرونا زیان زیادی به جامعه وارد کرد که اصحاب فرهنگ و هنر بیشترین زیان را از این شرایط کرونایی متحمل شدند.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: جماعتی که در این جشنواره حضور دارند به ما انگیزه داده‌اند که برای تقویت بیشتر آن تلاش کنیم.

وی از تئاتر به عنوان زبان مردم نام برد و گفت: اگر تئاتر به حوزه‌های مختلف می‌پردازد و انتقادهای گزنده دارد به خاطر ذات این هنر است.

آشنا عنوان کرد: در نظام‌های سیاسی میزان مدارا و تحمل با سنجش اهمیت تئاتر انجام می‌شود و ایران از بهترین‌های تئاتر در جهان است.

وی تصریح کرد: خوشحال هستیم در تمام ایران تئاتر جاری و ساری است و هنرمندان تولید اثر می‌کنند.

وی اضافه کرد: دائمی‌کردن کامل جشنواره تئاتر خیابانی مریوان از تاکیدات ما است و در این راستا حاضر به حمایت هستیم و بخشی از تعهدات را می‌پذیریم و مریوان باید در طول سال شاهد برگزاری تئاتر باشد.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد، جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان هرساله رونق یابد و عنوان کرد: تئاتر خیابانی در دوران شیوع کرونا جای تئاتر صحنه‌ای را هم پر کرد و تئاتر خیابانی مریوان توانست چراغ این هنر را روشن نگه دارد.

وی از امنیت به عنوان بزرگترین سرمایه نام برد و گفت: یکی از مهمترین مولفه‌ها در برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی امنیت است که این امنیت را مدیون خون شهدا هستیم.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا