کردستان

جمع‌آوری ۳۱ میلیارد تومان زکات در کردستان

هیوا رحیمی معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در سنندج، اظهار کرد: تعهد شورای زکات استان در زمینه جمع‌آوری این فریضه الهی برای سال جاری ۴۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است که تا این لحظه ۳۱ میلیارد تومان از این میزان جمع‌آوری شده است.

وی خاطرنشان کرد: این زکات در سرفصل‌های مختلف زکات فطریه، زکات مالتجاره و مستحبی و غلات جمع‌آوری شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان با بیان اینکه ۲۰ میلیارد تومان از زکات جمع‌آوری شده در استان مربوط به زکات فطریه بوده است، تصریح کرد: بیشترین زکات جمع‌آوری شده در استان مربوط به شهرستان دیواندره است.

وی در زمینه هزینه زکات در استان هم عنوان کرد: ۹۰ درصد از زکات جمع‌آوری شده استان در سال‌جاری در بخش کمک به نیازمندان و فقرا و ۱۰درصد در بخش پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه هزینه شده است.

به گفته وی، در راستای ترویج و نهادینه کردن بیش از پیش فرهنگ زکات در استان ۸۳ مبلغ زکات در شورای زکات استان بکارگیری و ۶۷۳  نفر نیز به عنوان مبلغین افتخاری با شورای زکات استان همکاری دارند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان با بیان اینکه زکات در ۲۱۰ روستای سطح استان جمع‌آوری می‌شود، خاطرنشان کرد: تلاش در راستای ترویج هرچه بیشتر فرهنگ زکات با توجه به نقش این مهم در کمک به نیازمندان و از بین بردن ریشه‌های فقر به عنوان یک اولویت در دبیرخانه شورای زکات استان دنبال می‌شود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا