فارس

جهادگران گروه شهید عارف؛ تیمارگران زخم‌ محرومان

به گزارش برگزیده های ایران از فیروزآباد، بسیج به معنای حضور شجاعانه، فداکارانه و مخلصانه انسان های پیشگام در تمام عرصه های مورد نیاز نظام اسلامی و کشور است.

مقام معظم رهبری در تعریف بسیج می فرمایند: بسیج، مجموعه ای است که در آن پاکترین انسان ها، فداکارترین و آماده به کارترین جوانان کشور در راه اهداف عالی این ملت و برای به کمال رسانیدن و به خوشبختی رسانیدن این کشور جمع شده اند، بسیج یعنی حضور در همه میدان هایی که از انسان در آن میدان یک کاری می طلبند.

بنابراین بسیجیان باید در عرصه هایی که پیشرفت کشور و حفظ نظام و دستاوردهای انقلاب اسلامی در آن است حاضر شوند و بسیج با ثبت نام از افراد داوطلب و علاقه‌مند، آن ها را برای شرکت در فعالیت های سازندگی سازماندهی کرده و توان آنان را در جهت سازندگی کشور هدایت می کند و یکی از این گروه ها، گروه جهادی شهید عارف در شهرستان فیروزآباد است.
 
مسؤول گروه جهادی شهید عارف در گفت و گو با خبرنگار فارس در فیروزآباد با اشاره به فعالیت های بسیجیان در عرصه های مختلف بیان کرد: گروه جهادی شهید عارف، فعالیت های خود را در زمینه های مختلف از سال۱۳۹۴ آغاز کرده است و آماده خدمت رسانی به همنوعان خود در عرصه های مختلف می باشد.
 
سکینه مرادی ادامه داد: این گروه جهادی جغرافیامحور است و فعالیت های خود را با حمایت های مردم و خیرین انجام می دهد تا به عنوان یک بسیجی بتواند انجام وظیفه کند و مرهمی باشد بر دردهای همنوعانش.

وی به فعالیت های گروه جهادی شهید عارف اشاره کرد و گفت: این گروه در زمینه های گوناگون فعالیت کرده و بیشترین فعالیت آن کمک به اهالی منطقه بهشت زهرا و کوی قائم از لحاظ فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است و تلاش برای تحت پوشش قرار دادن خانواده های کم بضاعت و دارای معلول.

مرادی مهم ترین فعالیت های این گروه جهادی را تهیه ۵۰۰ بسته کمک معیشتی و پخت آش، نان صلواتی و توزیع ماسک و ژل ضدعفونی طی هفت مرحله در مدارس و محلات محروم، بانک ها، مغازه ها و رانندگان تاکسی درون شهری و حضور و پذیرایی در مراکز واکسناسیون کرونا، شست و شوی خیابان های شهر همچنین پخت غذای گرم جهت خانواده های نیازمند زندانیان، اهدای سیسمونی نوزاد به مادران باردار نیازمند در بیمارستان قائم فیروزآباد برشمرد.

وی افزود: در طول ۲ سال که گرفتار این بیماری منحوس هستیم؛ گروه جهادی شهید عارف در محله ای محروم در شهرستان کوار به نام کدو، به دلیل نداشتن وسایل کمک آموزشی تبلت و گوشی موبایل به صورت هفته ای ۳ روز به دانش آموزان در مدرسه شهید مطهری به صورت حضوری آموزش می دهند و برگزاری صبحانه سلامت، مسابقات و اهدای جوایز و تهیه نوشت افزار از دیگر فعالیت های این گروه در مدرسه شهید مطهری است.

این مسؤول اظهار داشت: ما کارگاه های آموزش مهارت های زندگی در قالب کنترل خشم، کودک همسری، اعتیاد و…. را با همکاری مشاورین اورژانس اجتماعی شهرستان برگزار کردیم و همچنین بازدید و دلجویی از خانواده های زندانیان و برگزاری جشن عبادت فرزندان زندانیان، دیدار با خانواده های شهدا و تجلیل از آتش نشانان در روز آتش نشانی، توزیع شیرینی در ایام اعیاد مذهبی و توزیع نوشت افزار در بین دانش آموزان نیازمند در چند مرحله؛ از دیگر فعالیت های این گروه جهادی است.

مرادی بیان کرد: امیدوارم که این فرهنگ همکاری با گروه جهادی نهادینه شود و مردم و ادارات ما را بیشتر حمایت معنوی کنند و به نوبه خود لازم می دانم که از سپاه، بهزیستی، آتش نشانی و بیمارستان تشکر ویژه داشته باشم که در طول این دوران ما را همراهی کردند.

انتهای پیام/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا