فرهنگ و هنر

جوابیه روابط عمومی فیلم‌نت به خبر امروز برگزیده های ایران + پاسخ

جوابیه روابط عمومی فیلم‌نت به خبر امروز برگزیده های ایران + پاسخ

– اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری برگزیده های ایران، بعدازظهر امروز، ۱۱ شهریور ۱۴۰۲، ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه، خبری با تیتر «حمایت پلتفرم نمایش خانگی از فیلمساز زیرزمینی» روی خروجی این خبرگزاری قرار گرفت که  انتشار این خبر با واکنش روابط عمومی پلتفرم فیلم‌نت همراه شد. این خبر در لینک زیر قابل مشاهده است:

حمایت عجیب پلتفرم نمایش خانگی از فیلمساز زیرزمینی!

در ادامه، جوابیه تنظیم‌شده از سوی پلتفرم فیلم‌نت را در واکنش به خبر فوق، مشاهده می‌کنید:

«تا فردا» در تاریخ ۳۰ مرداد در فیلم‌نت عرضه شده است/ فیلم با پروانه نمایش رسمی عرضه شده است

به گزارش روابط عمومی فیلم‌نت، خبرگزاری برگزیده های ایران امروز ۱۱ شهریور در بخش فرهنگی خود خبری منتشر کرده است که در آن اعلام شده «روز گذشته همزمان با اعلام خبر ممنوع‌الخروجی یک فیلمساز زیرزمینی، یکی از پلتفرم‌های نمایش خانگی فیلمی از این کارگردان را به صورت اختصاصی روانه چرخه پخش کرد». بدین وسیله اعلام می‌شود اطلاعات مندرج در این خبر اشتباه است که به نتیجه‌گیری اشتباهی نیز منجر شده است.

فیلم سینمایی «تا فردا» ساخته علی عسگری از ۳۰ مرداد ماه ۱۴۰۲ در پلتفرم فیلم‌نت عرضه شده است و اگر خبرنگار فرهنگی این رسانه به اخبار دریافتی خود نیز مراجعه می‌کرد متوجه زمان عرضه این اثر می‌شود. 

لذا اعلام می‌شود اطلاعات اولیه‌ای که این رسانه برای خبر خود درنظر گرفته است، از اساس اشتباه است و هیچ همزمانی بین عرضه این اثر و خبر غیررسمی ممنوع الخروجی و ممنوع‌الفعالیتی علی عسگری وجود ندارد.

همچنین تاکید می‌شود فیلم «تا فردا» با پروانه ساخت و نمایش رسمی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساخته و در فیلم‌نت عرضه شده است.

بدینوسیله از رسانه‌ها و همچنین رسانه برگزیده های ایران درخواست می‌شود برای اطلاع دقیق از جزئیات یک رویداد ضمن مراجعه به اطلاعات موجود در صورت وجود ابهام یا سوالی از مسیر روابط عمومی فیلم‌نت اقدام فرمایند. همچنین طبق قانون مطبوعات خواهشمندست تکذیبیه فیلم‌نت نیز با همان جایگاه خبر اولیه در رسانه برگزیده های ایران درج شود”.

پاسخ برگزیده های ایران به جوابیه “فیلم‌نت”: 

مبنای انتشار خبری که بعدازظهر امروز، با تیتر «حمایت عجیب پلتفرم نمایش خانگی از فیلمساز زیرزمینی» روی خروجی این خبرگزاری قرار گرفته است، ملهم از دو اتفاق بود؛ اتفاق نخست، آنکه روز جمعه، ۱۰ شهریور جاری، پایگاه خبری «ورایتی» با انتشار خبری اعلام کرد که علی عسگری، کارگردان فیلم «آیه‌های زمینی» به دلیل نمایش فیلم خود در شصت و نهمین جشنواره کن، ممنوع‌الخروج و ممنوع‌الفعالیت شده است.

لازم به ذکر است  فیلم «آیه‌های زمینی» بدون اخذ پروانه ساخت و پروانه نمایش و به شکلی غیرقانونی در کن ۲۰۲۳ شرکت کرده و صدف عسگری، بازیگر زن آن نیز بدون رعایت پوشش متعارف، در مراسم فرش قرمز فیلم حضور یافته بود و مبنای خبر منتشر شده برگزیده های ایران این فیلم بوده نه فیلمی که در جوابیه فیلم نت آمده. 

اما اتفاق دوم، این بود که صفحه اینستاگرامی پلتفرم فیلم‌نت، روز گذشته به موازات اعلام خبر ممنوع‌الخروجی عسگری، با انتشار پستی به معرفی یکی از فیلم‌های این کارگردان با نام «تا فردا» که اخیراً به صورت اختصاصی در این پلتفرم عرضه شده است، پرداخت و جالب آنکه بازیگر نقش اول این فیلم نیز، صدف عسگری (بازیگری که بدون حجاب در فرش قرمز کن حاضر شد) است.

بنابراین، واضح و مبرهن است که مسئله خبر منتشره در خبرگزاری برگزیده های ایران، همزمانی شک‌برانگیز این دو اتفاق است و برخلاف تصور همکاران محترم روابط عمومی فیلم‌نت، اینکه آیا فیلم «تا فردا» برای انتشار در این پلتفرم، دارای پروانه نمایش بوده یا خیر،  موضوعیت ندارد .

با استناد به جوابیه روابط عمومی فیلم‌نت مبنی بر اینکه فیلم سینمایی تا فردادر تاریخ ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ از  سوی  پلتفرم  عرضه  شده  است،  این  پرسش به وجود می‌آید که چرا پُست معرفی این فیلم در صفحه اینستاگرامی پلتفرم مذکور باید با تاخیری ۱۱ روزه منتشر شود؟ آن هم درست در روزی که خبر ممنوع‌الخروجی کارگردان فیلم مزبور، توسط رسانه‌های بیگانه مخابره شده است!

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا