گیلان

جوانی جمعیت باید با بینش عمیق و بصیرت همراه باشد

به گزارش برگزیده های ایران از رشت، کمال حیدری امروز در نشست توجیهی اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حوزه‌ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سالن اجلاس حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اظهار کرد: با اتکا به منویات مقام معظم رهبری، مساله‌ی جوانی جمعیت باید با بینش عمیق و بصیرت همراه باشد تا به نتیجه‌ی درست برسد. مقوله جوانی جمعیت، باید با بینش عمیق و بصیرت همراه باشد تا به نتیجه‌ی درست برسد. 

وی با بیان اینکه مساله‌ی جمعیت باید از حالت شعاری خارج شده و به عنوان یک اولویت برای همه‌ دستگاه‌ها قرار گیرد، افزود: تحقق اهداف قانون جوانی جمعیت، تنها مختص به وزارت بهداشت نیست بلکه باید تمام دستگاه‌ها به وظایف و مسوولیت‌های خود در این حوزه عمل کنند.

به گفته معاون بهداشتی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، مطمئنا در وزارت بهداشت هم عزم جدی برای تحقق اهداف قانون جوانی جمعیت وجود دارد اما رسیدن به جایگاه مقتدر کشور با اجرای قانون فوق، نیازمند یک عزم ملی در سطح همه‌ی استان‌ها است. 

حیدری با بیان اینکه فرهنگ‌سازی و آموزش در حوزه‌ تشکیل و حفظ کیان خانواده از اهمیت ویژه‌ای در تحقق اهداف قانون جوانی جمعیت برخوردار است، تصریح کرد: اقتدار ملی با توجه به موضوع جوانی جمعیت رقم می‌خورد و در این زمینه با بتوانیم این مباحث را به صورت بالنده و اقناعی در جامعه مطرح کنیم. 

وی به کسب موفقیت دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان در اجرای پوشش واکسیناسیون کووید ۱۹ اشاره کرد و گفت: تحقق پوشش بالای واکسیناسیون کووید ۱۹ در استان گیلان باعث افتخار وزارت بهداشت بوده که این مهم نشاندهنده‌ی قابلیت و توانمندی مدیران و کارکنان زیرمجموعه‌ی این دانشگاه است. 

حیدری با ابراز خرسندی از پتانسیل‌های موجود در دانشگاه افزود: وجود چنین توانمندی‌هایی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان تواند در حوزه‌ی مباحث جوانی جمعیت هم مطمئنا جلوه کند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/ ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا