مازندران

جولان سگ‌های ولگرد در کوچه پس کوچه‌های ساری + فیلم/ اعتراض مردمی به مکان نگهداری سگ‌های ولگرد

به گزارش برگزیده های ایران از مازندران، جولان سگ‌های ولگرد در خیابان‌های شهر که گاهی در دسته‌های چندتایی در مسیرهای مختلف شهری مشاهده می‌شوند نگرانی‌هایی را به دنبال داشته است.

پرسه زدن سگ‌ها در معابر و خیابان‌های اصلی و کوچه پس کوچه‌ها و سرک کشیدن آنان به زباله‌ها ترس و نگرانی را در میان شهروندان به دنبال داشته است، در این میان حتی برخی شهروندان از ترس وجود سگ‌ها از منزل خارج نمی‌شوند.

باوجود اعتراض در این زمینه ولی همچنان شاهد حضور سگ‌های بدون صاحب در کوچه و خیابان‌های شهر هستیم؛ البته به اعتقاد مسؤولان این مشکل در سال‌های اخیر کمتر شده است و خود شهروندان هم به این موضوع اذعان دارند ولی این معضل همچنان وجود داشته و در برخی از محله‌های سطح شهر هم بیشتر دیده می‌شود.

 

 

سیدمحمد محمدی تاکامی مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری مازندران در ارتباط با موضوع حضور سگ‌ها در معابر عمومی شهرها، اظهار کرد: طی تصمیماتی که اخیرا در کارگروه ساماندهی سگ‌های بلاصاحب در استانداری گرفته شده مقرر شد فرمانداران به‌صورت مداوم کارگروه شهرستانی را برگزار و به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تکلیف شود که زودتر وضعیت ساماندهی جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب را انجام دهند.

وی افزود: هم‌اکنون برخی شهرداری‌ها با کمک سمن‌های دوستدار حیوانات از طریق پیمانکاری در حال راه‌اندازی مراکز نگهداری هستند که جا دارد از شهرداران، فرمانداران و ادارات ذیربط مانند دامپزشکی و منابع طبیعی به‌دلیل همکاری مناسب‌شان تقدیر شود.

علیرضا حمیدی معاون خدمات شهری شهرداری ساری در ارتباط با مشکل جولان سگ‌های ولگرد در معابر و کوچه‌های شهر ساری در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: درحال برگزاری مناقصه جدید برای انتخاب پیمانکار هستیم.

وی وجود معارض برای زمین به منظور نگهداری سگ‌های بلاصاحب را یکی از مشکلات در زمینه جمع‌آوری سگ‌ها عنوان کرد و افزود: هر نقطه‌ای که برای نگهداری سگ‌ها پیدا می‌کنیم بعد از مدتی با اعتراض مردمی مواجه می‌شویم و جلوی کار را می‌گیرند؛ باوجود اینکه مجوزهای لازم در این زمینه گرفته می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری ساری اضافه کرد: سگ‌های جمع‌آوری شده در منطقه سه کوه تپه نگهداری می‌شدند که جمع‌آوری شدند و اکنون در آبکسر نگهداری می‌شوند؛ در این منطقه هم با اعتراض جامعه محلی مواجه شدیم که باید جمع‌آوری شوند.

این مسؤول اظهار کرد: شرایط سخت مازندران موجب شده پیدا کردن محل مناسب برای حل این معضل سخت شود؛  چراکه زمین مناسب در این زمینه که  به فاصله آن منزل یا باغی وجود نداشته باشد، نداریم.
 

حمیدی با تاکید بر اینکه موضوع جمع‌آوری سگ‌ها باید به‌صورت عمومی و شهرستانی رسیدگی شود، تصریح کرد: در اطراف شهر ساری محیط روستایی و باغ‌ها، محل امنی برای زادوولد سگ‌ها شده است.

شهروندان در صورت مشاهده سگ‌های ولگرد با ۱۳۷ تماس بگیرند

این مسؤول شهری خاطرنشان کرد: سگ‌ها برای تامین غذا وارد محدوده شهر می‌شوند که در برخی محدوده‌ها از جمله شفا، سیدالشهدا و بالادزا تعداد سگ‌ها بیشتر است و معمولا از شب تا صبح در این مناطق پیمایش می‌کنند که این موضوع باید به‌صورت کلی و جدی رسیدگی شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ای برای کشتار سگ‌ها نداریم، یادآور شد: توصیه ما به مردم این است در صورت مشاهده‌ی سگ‌های بلاصاحب، حتما موارد را به سامانه ۱۳۷ گزارش کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری ساری با بیان اینکه این معضل اخیرا با مدیریت و کنترل خیلی بهتر شده است، گفت: در حال انتخاب پیمانکار و انتخاب مکانی مناسب برای نگهداری سگ‌ها هستیم.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ح/ع


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا