بوشهر

حاجی بابایی: اولویت استخدام با نیروهای بومی در صنایع بزرگ است/ آخرین خبر از رتبه‌بندی معلمان

به گزارش برگزیده های ایران از بوشهر، حمیدرضا حاجی‌بابایی در نشست شورای اداری استان بوشهر با حضور اعضا کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه استان بوشهر از ظرفیت‌های مهم و قابل توجهی در عرصه‌های صنعتی و اقتصادی برخوردار است اظهار داشت: پارس جنوبی در استان بوشهر ظرفیت مهم کشور در عرصه اقتصاد و تولید محسوب می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته در حق مردم استان بوشهر به‌ویژه عسلویه در استقرار صنایع پارس جنوبی ظلم شده است گفت: باید راهکارهای لازم در تحقق مطالبات مردم بومی در عرصه‌های مختلف عمرانی، زیرساختی، اشتغال و مسئولیت‌های اجتماعی تدوین و عملیاتی شود.

وی بکارگیری ۵۰ درصد نیروهای بومی استان بوشهر در صنایع پارس جنوبی را یک ضرورت دانست و بیان کرد: باید حداقل ۵۰ درصد اشتغال نیروهای بومی در صنایع بزرگ در تمام استان‌ها در اولویت قرار بگیرد.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه در تدوین برنامه هفتم اولویت اشتغال نیروهای بومی در صنایع بزرگ مدنظر قرار می‌گیرد خاطر نشان کرد: کمبود آب در استان بوشهر که قطب تولید خرما و محصولات دریایی است غصه دارد و این نشان می‌دهد که در زمینه توسعه زیرساخت‌ها خوب حرکت نشده است.

وی مهمترین مشکل کشور را در حوزه تأمین آب دانست و تأکید کرد: برنامه ششم دولت را مکلف کرده بود که ۳۰ درصد آب آشامیدنی استان بوشهر از طریق شیرین‌سازی تأمین شود که این مهم اکنون محقق نشده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تسریع در اجرا پروژه راه‌آهن بوشهر به شیراز را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: تخصیص سه درصد درآمد صنایع پتروشیمی به استان بوشهر حرف حقی است که باید محقق شود.

حاجی‌بابایی تخصیص ردیف‌های اعتباری برای طرح‌های آبرسانی در بخش‌های مختلف را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: مشارکت صنایع بزرگ در اجرا پروژه‌های مهم و زیرساختی مورد توجه قرار دارد و تلاش می‌شود این مهم به قانون تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه صنایع نفت و گاز در استان بوشهر باید اجرا پروژه‌های مهم و زیرساختی بر عهده بگیرند گفت: صنایع بزرگ از جمله مجتمع‌های پتروشیمی باید اجرا برخی پروژه‌ها در استان بوشهر بر عهده بگیرند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در تصریح حل موضوع طرح رتبه‌بندی معلمان بیان کرد: قسمت عمده طرح رتبه‌بندی معلمان حل شده است و انشاله که معلمان عزیز ما و سپس بازنشستگان ما بتوانند از این رتبه‌بندی استفاده ببرند. هیچ کشوری نمی‌تواند نجات پیدا کند و مشکلاتش را حل کند مگر اینکه نگاه ویژه به معلم و دانش‌آموز داشته باشد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا