بوشهر

حاشیه نگاری «فارس» از دیدار صمیمی جوانان با امام جمعه بوشهر+عکس

برگزیده های ایران – بوشهر، حسن احمدی: صاف ایستاده پشت تریبون و روبروی نماینده ولی فقیه بدون واسطه جملاتش را یکی یکی می‌گوید. قاعده جلسه با جوانان این هست که باید منتظر سخنان جسورانه‌ای باشید. البته نه اینکه از روی جهل باشد بلکه روحیات جوانی پر از دغدغه و امید است.

هرچند که جلسات جوانان با آیت الله صفایی بوشهری برای پخته شدن نیاز به زمان دارد اما در مطالبات جوانان پختگی می‌توان دید. در طول جلسه به قول سینمایی‌ها ذهنم فلش بک می‌خورد به دیدار جوانان با رهبر انقلاب که مطالبات جدی و گسترده‌ای بیان می‌شود و جوان در پشت تریبون احساس بزرگی می‌کند.

این بزرگی هم اکنون در بین جوانان بوشهری هم می‌توان دید که در مسیری سختتر از آنکه در مرکز نشسته، بدون پشتوانه اندیشکده ای یا مطالعات گسترده، با دست خالی کنکاش می‌کند و مساله را پیدا کرده و به دنبال راه حل برای آن، بدون لکنت زبان در مقابل امام جمعه شهر بیان می‌کند.

آیت الله صفایی بوشهری هم خوب به این مساله آگاه هست و بعد از هر نطقی به فرزندانش شخصیت می‌دهد و او را تأیید و برای اینکه مطالبات روی زمین نماند او را یاری می‌کند. مطالبه جوان را با ارجاع به آینده یا ارجاع به پیگیری‌های مکرر بی اهمیت نمی‌کند بلکه از مسؤولین دفتر خود می‌خواهد که پیگیر دغدغه‌های جوانان باشد.

بیان جوانان، صریح و بدون تعارف

جوانان از اقشار و با دغدغه‌های مختلفی در جلسه حاضر بودند و این را می‌شود از ترکیب حرف‌هایی که پشت تریبون زده شد فهمید. “میدان ندادن به جوانان در مساجد”، “جایگاه نداشتن هییئات مذهبی در برنامه‌های سالانه دستگاههای فرهنگی بوشهر”، “ارائه مدلی از حکمرانی بومی بر مبنای ولایت فقیه در استان بوشهر”، “سازوکاری برای معرفی جوان تراز و بکارگیری آن” مردمی نگاه کردن به مردم در سیاستگذاری ها”،”تفاوت حقوق و تفاوت طبقاتی در جامعه”، “تعیین تکلیف سند اقتصاد دانش بنیان اقتصاد”، “ناعدالتی در بکارگیری شاغلین در پارس جنوبی”، “عدم بکارگیری جوانان در پارس جنوبی”، “تبدیل شدن مدارس غیرانتفاعی به بنگاه تجاری”و… مواردی بودند که بدون تعارف و صریح بیان شد.

حاشیه‌های اخیر سخنان اخیر حاج علی اکبری هم سهم پررنگی در صحبت‌های یکی از جوانان داشت و از عدم اعلام موضع امام جمعه بوشهر نسبت به موضوع گلایه شد. اما آیت الله صفایی بوشهری باز هم با متانت همیشگی خود جوابی می‌دهد که به رسم امانت متن کامل آن نگارش می‌شود: اساساً نظام اسلامی عدالت پایه است.

پیشرفت بر اساس دانش و آموزه‌های فرهنگ اسلامی و عدالت باید صورت گیرد. اگر پیشرفت کنیم عدالت نداشته باشیم، این پیشرفتی است که در درون خود ظلم تولید می‌کند و عدالت اساس کار است. یکی از مهمترین تریبون‌هایی که باید تریبون مبارزه با فساد و عدالتخواهی باشد تریبون نماز جمعه است. به همین خاطر همیشه این را گفته‌ام که اگر مبارزه با فساد نشود خود ایجاد فساد می‌کند. عدم مبارزه با فساد خودش مفسد است.

اما نکته مهم این هست که در یک چارچوب عدالت محور خود این صورت گیرد. باید خود عدالتخواهی همراه با عدالت صورت گیرد و ظلمی صورت نگیرد. یکسری صحبت‌ها از جانب رئیس شورای سیاست گذاری صورت گرفت که امیدوارم سوتفاهم ها برطرف شود اما تریبون نماز جمعه تریبون عدالتخواهی است اما در چارچوب عدالت.

حلقه جوانان دور امام جمعه

جلسه با صدای اذان مغرب پایان می‌باید اما جلسه اصلی در این لحظه شکل می‌گیرد. زمانی که بقیه حضار هم باور می‌کنند که می‌توانند حرف دلشان را بزنند و به دور آیت الله صفایی بوشهری حلقه می‌زنند. صبر و توانی می‌خواهد که بعد از جلسات مکرر روزانه پای صحبت‌های صریح، بی پرده و مطالبه گرانه جوانان بود و حالا تصور کنید که هر هفته قرار است این جلسات ادامه دار باشد.

 

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا