کردستان

حجم مبادلات تجاری در کردستان به ۴.۲ میلیارد دلار رسید

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، خالد جعفری پیش از ظهر امروز در شورای اداری استان کردستان که در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد، اظهار کرد: کارمندانی که علی‌رغم داشتن شرایط واکسیناسیون از تزریق واکسن امتناع می‌کنند، حق ورود به ادارات محل کار خود را ندارند.

وی تصریح کرد:‌ مدیران دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها موظفند که چنین کارمندانی را به کمیته تخلفات اداری معرفی کنند و در صورتی که کارمندی بر تزریق نکردن واکسن اصرار کند، از محل کار به یک نقطه محروم تبعید می‌شود.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در ادامه حجم مبادلات تجاری در کردستان را ۴.۲ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: مرز باشماق از نظر ترانزیت رتبه اول را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

وی در مورد ساماندهی مرز باشماق هم گفت: در روند اجرای طرح ساماندهی مرز باشماق مشکلاتی وجود دارد که در حال پیگیری این موضوع هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان شهریور امسال ۱۰۲ هزار نفر از مرزنشینان دارای کارت مرزنشین از ۷۱ میلیارد تومان تخفیف سود بازرگانی بهره‌مند شده‌اند.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان عنوان کرد: ۴۵ میلیون دلار حجم واردات کالاها با استفاده از کارت مرزنشینان بوده است که این مهم در کنار سود بازرگانی برای مشاغل مختلف رونق ایجاد کرده است.

انتقاد امام جمعه سنندج از بی‌توجهی به دریاچه زریوار

ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج نیز در این جلسه با بیان اینکه نمی‌گویم در کردستان کار نشده اما مردم در حوزه اقتصاد و معیشت شرایط سختی دارند، اظهار کرد: اقدامات خوبی در مسیر توسعه استان انجام شده که قابل تقدیر است اما نواقص و مشکلاتی وجود دارد که باید برای رفع آن به صورت جدی تلاش شود.

وی با بیان اینکه در استان و کشور مسئولانی هستند که در مسیر توسعه و آبادانی با تمام توان تلاش می‌کنند، گفت: دلسوز و تلاشگر برای خدمت به مردم و توسعه استان قابل تقدیر است، امانت‌داری و صداقت با مردم، باید سرلوحه کار مدیران باشد.

وی با تاکید براینکه قرآن به موضوع مهم غمخواری برای مردم به صورت ویژه تاکید دارد، گفت: خداوند پیامبران را برای هدایت مردم فرستاده و پیامبران به ویژه پیامبر مکرم اسلام غمخوارترین فرد نسبت به امت مسلمان بوده‌اند.

امام جمعه سنندج عنوان کرد:‌ امروز استان کردستان از لحاظ منابع خدادیی و ظرفیت‌های گردشگری از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است، اما انگونه که باید در مسیر توسعه قرار نگرفته است.

وی زریوار و مرز باشماق را دو ظرفیت بسیار مهم در توسعه اقتصاد و اشتغال در استان و حتی کشور عنوان کرد و گفت: سرمایه عظیمی همچون زریوار که به حقیقت یکی از بزرگترین و ارزشمندترین جاذبه‌های گردشگری و بزرگترین دریاچه آب شیرین در کشور و جهان است متاسفانه به خاطر بی‌توجهی‌ها در حال از بین رفتن است.

امام جمعه سنندج اضافه کرد: ساماندهی مرز باشماق از دیگر مطالبات مردم استان است اگر این ساماندهی به صورت کامل صورت بگیرد می‌توان از این ظرفیت به نحو احسن در مسیر توسعه و رونق اقتصادی و اشتغال برای مردم بهره‌ گرفت.

وی سفر رییس جمهوری به استان‌ها را کاری ارزشمند دانست و عنوان کرد: امیدواریم دولتمردان به وعده‌های خود عمل کرده و مشکلات مردم به ویژه در حوزه اقتصادی را رفع کنند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا