فارس

حرم مطهر شاهچراغ باید مرکزیت تولید محتوای دینی باشد

به گزراش برگزیده های ایران از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین کلانتری در این نشست اظهار کرد: هیأت اندیشه‌ورز حرم مطهر حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام پیرو منویات رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) به‌منظور بهره‌گیری از نظرات متخصصین در حوزه های مختلف شکل گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: هدف از راه اندازی این هیأت، برنامه‌ریزی و ارائه راه‌کارهای عملی و واقع‌گرایانه به منظور ارتقای جایگاه حرم مطهر این امامزاده جلیل القدر به عنوان سومین حرم اهل‌بیت علیهم السلام در ایران اسلامی و یک قطب فرهنگی-مذهبی و انقلابی در کشور است. 

تولیت حرم مطهر گفت: برای دستیابی به این مهم لازم است علاوه بر شکل‌گیری یک ساختار مطلوب، نقشه راه و یک سند چشم انداز جامع با در نظر گرفتن پتانسیل ها و ظرفیت‌های ویژه این بارگاه منور، تدوین شود.

وی افزود: حرم مطهر باید به یک مرکز تولید محتوا و دانش دینی تبدیل شود و برنامه ها و فعالیت های فرهنگی از نظر کمی و کیفی ارتقاء یافته و در سطحی بالا و برای جامعه‌ی هدفی گسترده، اجرا شود.

کلانتری، بهره‌گیری از دانش و ظرفیت خدام افتخاری که با اخلاص در راستای تکریم زائران و خدمت به این ضریح پاک نبوی گام برمی‌دارند را از دیگر اولویت‌های این مجموعه دانست.

وی در بخش دیگری از سخنانش ابراز امیدواری کرد با همدلی که در ابعاد فرهنگی و سیاسی در استان فارس و کشور شکل گرفته است، موقعیت مناسبی جهت خدمت‌رسانی هرچه بهتر به زائرین و مجاورین آستان مقدس فراهم شود.

در ادامه این نشست، اعضای هیأت اندیشه‌ورز حرم مطهر پیرامون موضوعات مطروحه، به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

انتهای پیام/ف


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا