کردستان

حضور دو نوجوان کردستانی در مسابقات جهانی وزنه‌برداری

شاهو جوانمردی در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در سنندج اظهار کرد: متاسفانه بیماری کرونا جامعه را تحت تاثیر قرار داد و ورزش هم از این قضیه مستثنی نبود و باعث پسرفت بسیار شدیدی شد که قطعا برنامه‌‌ریزی چند ساله‌ای برای بازگشت به دوران اوج می‌طلبد.

 وی افزود: رشته وزنه‌برداری سختی‌های زیادی را در دوران کرونا متحمل شد اما به همت هیات‌های شهرستانی و کمک اداره ورزش شهرستان‌ها حداقل قهرمانان این رشته از تمرینات آنچنان فاصله نگرفته‌اند و تمرینات خود را ادامه دادند. 

به گفته این مسئول، فدراسیون وزنه‌برداری در سال گذشته و همچنین سال جاری هیچ مسابقه کشوری و منطقه‌ای برگزار نکرد و تنها لیگ کشور برگزار شد که خوشبختانه حضور ۴ ورزشکار نخبه استان در این مسابقات در قالب تیم‌های مختلف بود که موجب ثبت رکوردهای قابل توجهی شد.

جوانمردی با اشاره به مشکلات و چالش‌های پیش روی هیات گفت: دغدغه وزنه‌برداری استان کردستان علاوه بر ایجاد فضای مناسب و بسترسازی برای جذب نونهالان و نوجوانان، تهیه تجهیزات جدید است که قطعا آسیب‌های بزرگی برای این رشته به همراه خواهد داشت.

وی ضمن بیان برنامه‌های هیات تصریح کرد: برنامه‌های هیات از چند سال قبل تدوین شده و اگرچه با توجه به مشکلات پیش‌بینی نشده از سرعت آن کم شده ولی به درستی مسیر رشد در حال طی شدن است و حضور نوجوانان و جوانان این استان در لیگ‌های کشوری و مسابقات المپیاد و تیم‌های ملی نشانگر این مهم است.

 جوانمردی اضافه کرد: نتیجه برنامه‌ریزی که از مقطع نونهالان در سالیان گذشته پیگیری شد حضور و تاریخ‌سازی نوجوانان این استان در مسابقات نوجوانان جهان است و خوشبختانه برای اولین بار دو نوجوان از استان کردستان در ترکیب تیم ملی نوجوانان ایران در مسابقات جهانی حضور یافته‌اند.

 انتهای پیام ۲۳۳۰/۸۰


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا