کردستان

حفظ امنیت و خدمت به مردم و نظام اساس کار بسیج است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی صبح امروز در نخستین یادواره شهدای بسیج حقوقدانان کردستان اظهار کرد: احیای تفکر بسیجی بهترین هدف در زندگی هر انسان واقعی است لذا امام راحل(ره) پنج ویژگی برای بسیجیان برشمرده‌اند که مطابق آیات قرآن است.

وی گفت: اخلاص از ویژگی‌های بار بسیجیان است این نیروی مردمی و همیشه درصحنه هرگز درصدد مقام و منصب نبوده‌اند و تنها هدف آنها حفظ امنیت و خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است.

وی افزود: کادرسازی بسیج باید در اولویت قرار گیرد زیرا مخلص گام دوم انقلاب طبق فرمایشات مقام معظم رهبری حیات طیبه و زندگی دلچسب معنوی است و در این راستا بسیج شجره حیات طیبه است.

نگاه بسیجیان وظیفه محور و براساس تعالیم دینی است

حجت‌الاسلام پورذهبی خاطرنشان کرد: شجاعت و شهامت بسیجیان از ویژگی‌های بارز دیگری است که نگاهشان وظیفه‌محور اما براساس تعالیم دینی است چرا که آنها انسان‌های دست و پا بسته‌ای نبودند بلکه به خاطر شجاعت و شهامتی که در وجودشان بود به پا خواستند و خدمت کردند و در مقابله با دشمنان از شهادت هراسی نداشتند.

وی اضافه کرد: نگاه برنده داشتن که در آیه ۱۷۳ سوره صافات نیز به آن اشاره شده است یکی دیگر از ویژگی‌های بسیجیان واقعی است که یک بسیجی همیشه باید احساس کند که کارش رو به جلو می‌رود و با این فکر کارهایش را انجام دهد و وظیفه‌اش را به پایان برساند و همواره نگاه پیروزی و حرکت رو به جلو داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: استقامت و پایداری بسیجیان از دیگر ویژگی‌هایی است که باید به آن اشاره کرد لذا بسیجی باید خالصانه کار انجام داده و در برابر مشکلات و سختی‌ها بایستد.

 بسیج حقوقدانان کردستان در گره‌گشایی از مشکلات زندانیان نقش‌آفرین بوده است

محمد جباری دادستان مرکز استان کردستان هم در ادامه ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت: در طول این هفته خدمات ارزنده‌ای توسط مجموعه سازمان بسیج حقوقدانان در بحث آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد انجام شد که امیدواریم همچنان این بحث ادامه داشته باشد.

وی گفت: خوشبختانه سازمان بسیج حقوقدانان استان کردستان همیشه، همراه و همگام با سازمان زندان‌ها در راستای گره‌گشایی از مشکلات حقوقی و قضایی زندانیان و آزادی آنها نقش‌آفرین و شایسته تقدیر بوده است.

نماینده ولی فقیه در کردستان تصریح کرد: با اقدام مبارک سپاه بیت‌المقدس کردستان زندانیان جرایم غیرعمد و تعدادی از زندانیان جرایم سبک عمد که آبرومندانه بودند، اما به هر علت خواسته یا ناخواسته مشکلی برایشان پیش آمده بود آزاد شدند.

وی افزود: آزادسازی هر زندانی را باید ضربدر ۳ کرد چرا که با آزادسازی هر زندانی، خود زندانی به دامن اجتماع و خانواده برمی‌گردد، خود زندان و مدیریت آن در بحث هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود و خود زیان دیده هم به بخشی از تضرضر خود خواهد رسید.

ضدانقلاب ستون پنجم رژیم بعث را بازی می‌کرد

اسماعیل اسفندیاری از رزمندگان دوران دفاع مقدس نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: استان کردستان در اوایل انقلاب از سال ۱۳۵۸ با یک سری بحران‌ها مواجه شد و متاسفانه مرز ۲۵۰ کیلومتری ما یک جنگ کلاسیک را هم تجربه کرد که باعث رنج مضاعفی بر مردم رنج کشیده شد.

وی افزود: ضدانقلاب ستون پنجم رژیم بعث را بازی می‌کرد و خود مردم هم پاکسازی و امنیت را بر عهده داشتند.

وی از تفحص ۷۰۰ شهید دوران دفاع مقدس در طول سالیان اخیر در این مناطق خبر داد و اظهار داشت: استخوان‌های این شهیدان کاخ‌های ظالمان را ویران کرد.

وی خاطرنشان کرد: غم انگیزتر از جنایتی که ضدانقلاب علیه بانوی کُرد شهیده فاطمه اسدی انجام دادند وجود ندارد و روایتگری این تراژدی در تاریخ معاصر ما کم نظیر است.

اسفندیاری اضافه کرد: در کنار پیداکردن شهیده فاطمه اسدی، شهید بسیجی دیگر به نام رضا اهل همدان نیز تفحص شد که بعد از تحقیقات فراوان از روستاهای اطراف چهل چشمه متوجه شدیم که رضای بسیجی تنها به دفاع از شهیده فاطمه اسدی و ظلمی که گروهک‌های ضدانقلاب در حق وی انجام دادند به شهادت رسید و خون خود را نثار این بانوی شهیده بزرگوار کرد.

اسفندیاری یادآوری کرد: وقتی برای نخستین بار به نرگسله رفتم ۱۱ خانوار ساکن در آن روستا دور تیم جمع شدند و گفتند در ارتفاعات مسجد میرزا، دامنه دوبرا و سلطان و دیگر نقاط این کوه‌ها شهدای زیادی هستند و حتی از وجود یک غار در همین منطقه و وجود پیکر چند شهید در اطراف آن خبر دادند.

وی اضافه کرد: در همان منطقه شهید دیگری به نام توفیق احمدی را تفحص کرده بودیم ولی در تفحص شهیده فاطمه اسدی همه مردم منطقه مردانه پای کار آمدند چون همه صدای ناله‌های این بانوی شهیده را شنیده بودند.

وی تاکید کرد: کسانی که به دستور مصطفی هجری لعین دبیرکل حزب منحله دموکرات دست به چنین جنایت‌هایی علیه مردم کردستان زدند، امروز در اروپا دنبال خوشگذرانی هستند.

این رزمنده کردستانی اذعان داشت: حزب منحله دموکرات در رسانه‌های وابسته خود اعلام می‌کنند که چنین کار نکرده و شوهر شهیده اسدی را دستگیر نکرده‌اند در حالیکه نامه آزادی شهید شاه‌محمد محمودی از زندان دوله‌تو موجود است.

وی عنوان کرد: اینقدر این مسئله دردناک است و کاخ‌های ظالمانه اینها را متلاشی کرده که برای انکار آن به تکاپو افتاده و از زیر بار این جنایت فرار می‌کنند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از خانواده‌های شهدای حقوقدان استان کردستان تقدیر شد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا