اخبار روز

حماس: ادعاهای آمریکا درباره اداره غزه بعد از جنگ «توهم» است/ دشمن به عقب‌نشینی ادامه می‌دهد

حماس: ادعاهای آمریکا درباره اداره غزه بعد از جنگ «توهم» است/ دشمن به عقب‌نشینی ادامه می‌دهد

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برگزیده های ایران، «حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس در واکنش به ادعاهای آمریکا درباره وضعیت غزه بعد از جنگ و تشکیل «دولت موقت» در این منطقه اعلام کرد که صحبت‌های «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات شورای امنیت ملی آمریکا درباره وضعیت «پساحماس» در غزه یک توهم است و مردم ما در اتحاد مستحکم با مقاومت قرار دارند.

وی افزود: مردم ما پروژه آوارگی و انحلال آرمان عادلانه فلسطین را که دشمن طراحی کرده بود شکست دادند و به هیچ کس اجازه نخواهند داد نقشه‌های شوم خود را علیه فلسطین اجرا کند و مردم فلسطین به خاک و زمین خود پایبند هستند.

سخنگوی حماس تاکید کرد، اداره غزه یا بخشی از سرزمین ما یک مسئله فلسطینی و ویژه ملت ماست و هیچ قدرتی در زمین قادر به تغییر این واقعیت یا تحمیل اراده خود به مردم فلسطین نیست.

حازم قاسم درباره شرایط میدانی نبرد با اشغالگران گفت، گردان‌های القسام خسارات سنگینی به صفوف دشمن و مزدوران آن وارد کردند و ارتش صهیونیستی همچنان در تلاش برای عبور از غزه است و عقب‌نشینی می‌کند. اشغالگران در این جنگ نیز همانند قبل شکست خواهند خورد و به هیچ یک از اهدافشان نمی‌رسند.

روز گذشته جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی ایالات متحده اعلام کرد که آمریکا درحال مذاکره با اسرائیل درباره وضعیت نوار غزه بعد از پایان جنگ بوده و قبول نمی‌کند که وضعیت همانند دوره قبل از جنگ شود.

حماس: اشغالگران با دروغ‌پردازی نمی‌توانند شکست‌های خود را بپوشانند/ تلفات اسرائیل بسیار بیشتر از چیزی است که اعلام می‌کند
حماس: طی ۴۸ ساعت ۲۴ خودروی نظامی اسرائیل را هدف قرار دادیم
سخنگوی حماس: نیروهای اشغالگر به هیچ یک از اهداف نظامی خود نرسیده است

کربی در یک کنفرانس مطبوعاتی مدعی شد که حماس هرگز بخشی از آینده غزه نخواهد بود و رایزنی‌ها درباره شکل حکومت در غزه بعد از جنگ ادامه دارد.

از سوی دیگر «غازی حمد» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد، ادعاهای ایالات متحده مبنی بر اینکه حماس جایی در آینده غزه ندارد، نشان‌دهنده ناکامی آمریکا و رژیم اشغالگر در رسیدن به حتی یک دستاورد در میدان است. حماس یک قدرت سیاسی و نظامی است که روند اتفاقات را کنترل می‌کند.

غازی حمد در گفت‌وگو با الجزیره اظهار داشت، آمریکا و اسرائیل در تلاش هستند تا اوضاع غزه را بازآرایی کنند؛ در حالی که دستاوردی جز کشتار غیرنظامیان و تخریب بیمارستان‌ها و تأسیسات غیرنظامی در غزه نداشته‌اند. ایالات متحده و رژیم صهیونیستی هرروز اعتبار ساختگی خود و نیز نیروها و تجهیزاتشان را در جنگ با رزمندگان مقاومت از دست می‌دهند و هیبت پوشالی رژیم اشغالگر نابود شده و هرگز برنمی‌گردد.

وی تأکید کرد، رسیدگی و سامان دادن به اوضاع غزه یک مسئله کاملا فلسطینی است و برخلاف خواست آمریکا و رژیم اشغالگر، حماس بخشی از روند رسیدگی به اوضاع نوار غزه است؛ زیرا این جنبش بخشی از بافت ملی فلسطین به شمار می‌رود که در کنار همه گروه‌های مقاومت ایستاده و از حق فلسطین برای تاسیس دولت خود و نیز رد هرگونه اشغالگری در این سرزمین دفاع می‌کند.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا