زنجان

حمایت اوقاف از ۶۳۰ بیمار متابولیک

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان، حجت‌الاسلام مختار کرمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با توجه به ماموریت‌های خود اقدامات متعددی در حوزه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی انجام می‌دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه هزینه‌کرد موقوفات طبق نیات واقفین و بهره‌وری بیشتر از آنها از اولویت‌های اوقاف است، تصریح کرد: در این راستا اوقاف اقدامات قابل توجهی انجام داده و شاهد توسعه موقوفات هستیم.

وی با بیان اینکه از جمله موقوفات شاخص استان که توسعه خوبی داشته مباحث پزشکی و درمانی است، اضافه کرد: ۱۸ عدد موقوفات استان به حوزه پزشکی اختصاص دارد.

کرمی گفت: یکی از موقوفات مهم در حوزه درمان، موقوفه هوشمند و کلینیک شفیعیه است که در راستای کمک به بیماران نیازمند ساخته‌ شده و باید خدمات درمانی ارائه شده به بیماران رایگان باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان بر توسعه فرهنگ وقف در بخش درمانی تأکید کرد و افزود: اوقاف در نظر دارد با وقف‌هایی که خیرین در حوزه بهداشت و درمان انجام می دهند خدمات ارائه شده در حوزه بهداشتی و درمانی رایگان باشد.

وی در ادامه از حمایت اوقاف از بیماران نیازمند هم خبر داد و افزود: این اداره کل با حمایت و پشتیبانی معنوی و در مواردی مادی  از موسسه خیریه حمایت از بیماران متابولیک سعی در اجرای نیات واقفین و اجرای رسالت خود در امور خیریه است و همچنین تلاش در خدمت‌رسانی به این بخش از بیماران و اقشار جامعه دارد که مورد حمایت بخش هیچ بخش خاصی از ارگان‌ها یا سازمان‌های دولتی و حتی غیر دولتی هم نیستند.

کرمی ادامه داد: حدود ۳۰۰ خانواده که دارای فرزند دچار این بیماری مادرزادی هستند زیرپوشش این موسسه خیریه است که ماهانه بطور میانگین حداقل  ۵.۱ میلیون تومان کمک هزینه از محل جلب مساعدت خیرین برای ایشان تامین می‌شود.

وی گفت: این مبلغ شامل، تامین هزینه‌های آزمایشگاه، تامین دارو، کاردرمانی رایگان، گفتار درمانی همچنین اهدای بسته‌های معیشتی، اهدای کمک هزینه تعمیر و ساخت مسکن، تهیه لوازم خانگی، تهیه لوازم ‌تحریر دانش‌آموزان، تهیه مواد غذایی بدون پروتئین ویژه این نوع بیماران و ارسال به سراسر کشور و مشاوره است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه اداره کل اوقاف استان زنجان با  تسهیل امورات و مقررات،  زمینه استقرار این موسسه خیریه را در محل ساختمان متعلق به امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان را فراهم آورده است، افزود: لازم به توضیح است که این ساختمان در سال‌های پیش از طریق نذورات این امامزاده، کمک‌های دولتی و همچنین نذورات و کمک‌های مردمی با هدف احداث درمانگاه و خدمت رسانی به بیماران ساخته شده بود اما بهره‌برداری از آن با موانعی روبرو شد که با این کار در صدد هستیم به نوعی اهداف بانیان و خیرین  را در احداث این ساختمان را نیز محقق کنیم.
وی تصریح کرد: این موسسه همچنین دارای سه کارگاه آموزشی خیاطی و صنایع دستی مس و چرم با هدف توانمندسازی اقتصادی خانواده های این بیماران و سایر اقشار کم درآمد در همین ساختمان است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵


 2021-12-31 10:05:46

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا