Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
حمله شدید اردوغان به اپوزیسیون / پیروز شوند فاجعه رخ می‌دهد - خبرگزاری برگزیده های ایران
اخبار روز

حمله شدید اردوغان به اپوزیسیون / پیروز شوند فاجعه رخ می‌دهد

حمله شدید اردوغان به اپوزیسیون / پیروز شوند فاجعه رخ می‌دهد

و به نقل از روزنامه «حریت»، «رجب طیب اردوغان» در نشست روسای استانی حزب عدالت و توسعه ترکیه با بیان اینکه جناح اپوزیسیون تلاش می کند که « ترکیه قدیم را باز گرداند»، افزود: خدماتی که در ۲۰ سال گذشته انجام داده‌ایم، بی شمار است و به همین علت انتخابات بهار ۱۴ مِی(۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲) آخرین نقطه عطف این تلاش خواهد بود.

وی ادامه داد: شکی نداریم که در انتخابات همزمان ریاست جمهوری و پارلمانی یک بار دیگر به پیروزی رسیده و با دوستان جدید حماسه‌ خواهیم آفرید.

رئیس جمهوری ترکیه هر انتخاباتی را سخت، حیاتی و مهم خواند و شرایط کشور را به علت فاجعه زلزله یک ماه پیش سخت توصیف و اضافه کرد: خسارات سنگین ناشی از فاجعه زلزله و تحولات بحرانی منطقه و جهان، اهمیت انتخابات پیش رو را دو چندان کرده اما ما در ائتلاف جمهور، امیدوار به خلق حماسه در ۱۴ مِی هستیم.

وی جنگ، نزاع، نیرنگ‌بازی و چانه‌‎زنی را ساختار و انگیزه اصلی ائتلاف احزاب مخالف در برابر خود توصیف کرد و ادامه داد: در دستور کار و برنامه انتخاباتی ۶ حزب اپوزیسیون، پیشنهاد یا پروژه‌ای برای از بین بردن اثرات منفی بحران‌های جهانی و منطقه‌ای بر اقتصاد ترکیه وجود ندارد.

اردوغان اظهار داشت: آنها در ۲۰ سال گذشته گامی جهت حفظ، رشد و توسعه ترکیه برنداشته‌اند، حتی وعده می‌دهند که کارهای انجام شده را تخریب خواهند کرد و در دستور کار آنها هیچ بیان، اراده و برنامه‌ای برای حل مشکلات و افزایش رفاه، تحکیم امنیت، آرامش مردم و تحقق بخشیدن به اهداف عالیه کشور دیده نمی‌شود.

وی با بیان این که اراده ای راسخ برای سرکوب گروه‌های تروریستی که مرزها و وحدت و همبستگی ترکیه را تهدید می‌کند، در ائتلاف جمهور و دولت و حزب حاکم ترکیه وجود دارد، گفت: چنین مسائلی در دستور کار ائتلاف مخالفان وجود ندارد.

اردوغان رقبای خود را به جاه طلبی سیاسی، ریاست طلبی و برنامه ریزی برای غارت منابع کشور، برهم زدن وحدت و همبستگی ملی و نیز تلاش برای بازگرداندن کشور به ترکیه قدیم متهم کرد و گفت: دمکراسی و مردم ترکیه سزاوار چنین تصویر غم‌انگیزی نیست.

وی با اشاره به وجود تشتت، نزاع دعوا و چانه زنی بر سر معاونت ریاست جمهوری و تقسیم سهم نمایندگان در داخل ائتلاف مخالفان خود موسوم به ائتلاف میز ششگانه افزود: ما در قبال ملت خود مسئولیت داریم و نمی‌توانیم کشور را به این ائتلافی واگذاریم که با هم درگیر هستند و هدف و جهت آنها مشخص نیست.

رئیس جمهور ترکیه اضافه کرد: تلاش خواهیم کرد تا فاجعه زلزله را به فرصتی برای خدمت بیشتر به مردم و تبیین دستاورد خود تبدیل کنیم و به لطف قدرتی که از اتحاد و برادری ملت خود به دست می‌آوریم، دسیسه کسانی را که می‌خواهند ما را به خاطر اختلافات در مقابل هم قرار دهند، خنثی خواهیم کرد.

 رئیس جمهور ترکیه سه روز پیش بر اساس اصل ۱۱۶ قانون اساسی این کشور، فرمان برگزاری انتخابات همزمان پارلمانی و ریاست جمهوری در تاریخ ۱۴ مِی ۲۰۲۳(۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲) را امضا کرد.

فرمان برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و بیست و هشتمین دوره انتخابات پارلمانی ترکیه سه روز پیش در روزنامه رسمی این کشور منتشر شد و به این طریق روند دو ماهه برگزاری انتخابات در ترکیه آغاز شد.

بر اساس قوانین، همه فرایند برگزاری انتخابات ترکیه توسط شورای عالی انتخابات این کشور مدیریت می‌شود و بر این اساس، ۶۴ میلیون واجد شرایط رای دادن در ترکیه، برای انتخاب سیزدهمین رئیس جمهور و ۶۰۰ نماینده بیست و هشتمین دوره پارلمان این کشور، پای صندوق‌های رای می‌روند.

انتخابات حساس پیش رو، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ ترکیه و دومین دور انتخابات ریاست جمهوری این کشور پس از تغییر نظام سیاسی از پارلمانی به ریاستی و بیست و هشتمین دوره انتخابات مجلس این کشور محسوب می‌شود.

دوره ریاست جمهوری ترکیه پنج ساله است و منتخبان مردم در مجلس ترکیه نیز که ۶۰۰ عضو دارد، در مدت پنج سال بر کرسی می‌نشینند.

تاکنون اردوغان از سوی ائتلاف جمهور شامل حزب حاکم عدالت و توسعه و حزب حرکت ملی به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری ترکیه معرفی شده و احزاب مخالف اردوغان شامل احزاب ائتلاف ملت که تحت عنوان میز ششگانه گردهم آمده‌اند، کمال قلیچداراوغلو رهبر حزب جمهوری خواه خلق را به عنوان نامزد نهایی اپوزیسیون و رقیب وی معرفی کرده‌اند.

با توجه به زمان کم باقی مانده تا انتخابات و صف آرایی موافقان و مخالفان دولت و حزب حاکم ترکیه، به نظر می رسد که انتخابات پیش رو با نامزدهای کم تعداد شکل برگزار خواهد شد و رقابت اصلی نیز بین اردوغان و قلیچداراوغلو خواهد بود.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا