کردستان

حوادث کار جان ۲۳ کردستانی را گرفت/کاهش ۸۸ درصدی فوتی‌های گازگرفتگی

بهتاش خانی‌آباد مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در سنندج اظهار کرد: در حال حاضر مرکز پزشکی قانونی در ۹ شهرستان استان فعال است.

به گفته این مقام مسئول، هر چه فضا و امکانات بیشتر باشد خدمات بهتر و سریع‌تر در این دستگاه انجام می‌شود و رضایتمندی مردم به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بیشترین آمار معاینه اجساد مربوط به تصادفات بوده و سوءمصرف مواد مخدر، سقوط از بلندی، مسمومیت دارویی و شیمیایی و غرق شدگی در ردیف‌های بعدی قرار دارند، عنوان کرد: در ۸ ماهه سال‌جاری ۲۳ نفر در این استان بر اثر حوادث کار جان خود را از دست داده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان میزان فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال گذشته را نیز همین تعداد نفر بیان کرد که همه آنها مرد بوده‌اند.

به گفته خانی‌آباد، در این مدت نیز ۳۴۹ نفر بر اثر حوادث کار مصدوم شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد کاهش یافته است.

وی همچنین از کاهش ۸۸ درصدی فوت‌شدگان حوادث گاز گرفتگی در استان طی ۸ ماهه امسال خبر داد و گفت: در این مدت یک نفر براثر گاز گرفتگی در کردستان جان خود را از دست داده است.

به گفته وی، در ۸ ماهه سال گذشته ۹ نفر شامل ۸ نفر مرد و ۱ نفر زن در این استان بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست دادند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان در پایان گفت: در ۸ ماهه سال جاری ۱۵ نفر بر اثر حوادث سوختگی در استان کردستان جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد افزایش داشته‌ است.

به گفته خانی‌آبای، از کل فوت‌شدگان حوادث سوختگی در استان ۱۱ نفر مرد و ۴ نفر زن بوده‌اند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا