کرمانشاه

خرید تضمینی بیش از ٨٠۶ هزار تن گندم از کشاورزان کرمانشاهی/٧۴ درصد طلب کشاورزان کرمانشاهی پرداخت شد

خرید تضمینی بیش از ٨٠۶ هزار تن گندم از کشاورزان کرمانشاهی/٧۴ درصد طلب کشاورزان کرمانشاهی پرداخت شد

علی ملکشاهی در گفتگو با خبرنگار برگزیده کرمانشاه، اظهار کرد: از ابتدای فصل خرید تضمینی گندم تا کنون بیش از ۸۰۶ هزار و ۱۷۲ تن گندم از کشاورزان استان کرمانشاه با نرخ مصوب هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان خریداری شده است.

وی افزود: تعداد کل مراکز خرید تضمینی استان کرمانشاه ۵۷ مرکز شامل هفت مرکز دولتی، ۳۷ سیلو بخش خصوصی و ۱۳ مرکز مباشرین تعاونی روستایی است که این مراکز از دهه سوم اردیبهشت ماه فعالیت خود را آغاز و برخی مراکز منتخب در شهرستان‌های کرمانشاه و سنقر و کلیایی تا پایان شهریور ماه و تا پایان برداشت خوشه‌های طلایی گندم در این مناطق به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه تصریح کرد: تا کنون بیش از هشت هزار و ۹۸۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از مطالبات کشاورزان کرمانشاهی یعنی بالغ بر ۷۴ درصد از کل مطالبات ثبت شده در سامانه بانک کشاورزی پرداخت شده و امید است به زودی شاهد تسویه کامل مطالبات گندم‌کاران کرمانشاهی باشیم.

وی عنوان کرد: پیش‌بینی خرید تضمینی گندم در ابتدا ۶۰۰ هزار تن در استان کرمانشاه بود که خوشبختانه امسال با توجه به شرایط خوب جوی در استان و مدیریت خوب سازمان جهاد کشاورزی شاهد رشد ۵۲ درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته هستیم.

این مسئول ابراز کرد: میزان گندم مورد نیاز استان کرمانشاه حدودا ۲۵۰ هزار تن و با توجه به جمعیت کل استان سالیانه حدود ۲۵۰ هزار تن آرد گندم توسط ۱۴ کارخانه آرد سازی فعال استان کرمانشاه تولید می‌شود و مازاد گندم ذخیره سازی استان با توجه به برنامه حمل به سایر استان‌های کشور از جمله تهران، البرز، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، اصفهان، یزد و نوار شمالی کشور صادر می‌شود.

وی ابراز کرد: میزان ظرفیت سیلوهای ذخیره‌سازی استان کرمانشاه بیش از یک میلیون و ۴٠٠ هزار تن در ۲ بخش دولتی و خصوصی بوده و شاهد پیشرفت صنعت سیلو سازی نسبت به میانگین کل کشور هستیم و با توجه به راه‌اندازی پایانه حمل و نقل ریلی گندم در شهرستان کرمانشاه گامی بلند در راه تجلی اقتصاد مقاوتی داشتیم.

ملکشاهی ادامه داد: کاهش بار ترافیکی جاده‌ها در نتیجه کاهش تصادفات جاده‌ای، هزینه پایین‌تر جا به جایی کالا، آلایندگی کمتر و کاهش هزینه‌های سوخت از مهمترین مزایای حمل و نقل ریلی است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای راه‌اندازی پایانه حمل و نقل ریلی در استان کرمانشاه تا کنون بیش از ۱۹ هزار تن گندم از مبدأ استان کرمانشاه به مقصد چند استان از جمله سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، کرمان و تهران حمل شده است.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا