فارس

خطر در کمین شهروندان فیروزآبادی با حذف بریدگی بلوار ولایت

 به گزارش برگزیده های ایران از فیروزآباد، با گسترش روز افزون سبک زندگی شهری در جامعه و استفاده بیش از ظرفیت خیابان ها و معابر توسط مردم از وسایل نقلیه باعث بروز معضلات زیادی به ویژه در خصوص مباحث ترافیکی و حمل و نقل در شهر ها شده است.

به منظور بهبود وضعیت حمل و نقل، ترافیک شهری و کاهش معضلات ترافیکی و نگاه ویژه مدیریت شهری به ایجاد آرامش و رفاه شهروندان، پروژه های فنی با هدف کاهش بار ترافیکی باید در دستور کار قرار داده شود.

 استانداردسازی معابر شهری تاثیر مستقیمی بر تامین ایمنی شهروندان دارد و در صورتی که معبری از استانداردهای لازم برخوردار نباشد، آمار تصادفات رانندگی بالا می رود.

 تمام تلاش  مدیریت شهری باید در وهله نخست این باشد تا سطح ایمنی و سلامت شهروندان را از طریق استانداردسازی معابر شهری و کاهش تصادفات رانندگی افزایش دهد و از سوی دیگر استانداردسازی در روانسازی ترافیک معابر شهری نقشی اساسی ایفا کند.

 

 ارتقای سطح ایمنی، کاهش سوانح و تصادفات، روانسازی ترافیک، کاهش میزان آلودگی هوا و مصرف سوخت، ارتقای کیفیت زیست محیطی و تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه و همچنین گام موثری در دسترسی آسان مسافران به منطقه شهری از جمله خدماتی است که با تصمیم گیری صحیح و کارشناسی شد ایجاد می شود.

شهرداری در راستای حفظ سلامت شهری و ارتقای امنیت شهروندان و با نیاز سنجی های صورت گرفته و با برگزاری نشست های کارشناسی شده با شورای ترافیک شهرستان و ادارات دیگر خدمات رسان باید در راستای توسعه و حفظ سیمای شهری به همراه ایجاد محیطی آرام برای شهروندان فهیم تدبیر کند.

حذف بریدگی بلوار در برخی خیابان‌ها در این شهرستان باید با کارشناسی و تفکرات عدالت محور، رفع نقص و مرتفع شود.

مسدود کردن ۲ بریدگی متوالی در بلوار و ولایت شهرستان فیروزآباد معظلات و مشکلات دیگری برای شهروندان و تردد خودروها در این مسیر به وجود آورده است که گاهی خطرات و حوادث ترافیکی ناشی از تصادفات را افزایش داده است.

براساس تبصره سه ماده ۱۴ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال ۱۳۸۹ هر اداره ای که پس از انجام مکاتبات نسبت به رفع نقص، اصلاح هندسی بریدگی ها و خیابان ها اقدام نکند در صورت رخداد هرگونه حادثه ای مقصر و دخیل در تصادف است و برابر قانون با آنها رفتار می شود.

مسدود کردن و حذف سه بریدگی متوالی در یک بلوار و هدایت و متمرکز کردن خودروها و وسایل نقلیه به سمت یک بریدگی کاهش سطح ایمنی، افزایش سوانح و تصادفات، عدم روانسازی ترافیکی، افزایش میزان آلودگی هوا و مصرف سوخت، کاهش کیفیت زیست محیطی و دشواری در عبور و مرور وسایل نقلیه به همراه دارد.

شاید عده ای اندک از شهروندان منطقه ای رضایتمندی خود را از حذف بریدگی نشان دهند اما بی شک افراد بسیاری هم ناراضی بوده و این نارضایتی ها سبب شده با تخریب لبه گذاری های بتنی راهی را برای حذف مسیر و و کاهش مسافت طولانی ایجاد کرده و از آن مسیر خود ساخته تردد کنند.

با این گونه کارشناسی و حذف بریدگی ها توسط راهنمایی و رانندگی و شهرداری، مسیر پرخطر و آسیب پذیر تر از گذشته ایجاد می شود.

شورای ترافیک فیروزآباد بررسی می کند

فرمانده راهنمایی و رانندگی شهرستان فیروزآباد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: از نظرات، پیشنهادات و ایده های خبرنگاران در جهت اصلاح نواقص معابر و خیابان ها استقبال می‌کنیم.

سرهنگ آرش حقیقت افزود: مشکلات تردد و نقص بلوار ولایت را در جلسه شورای ترافیک مطرح و با نظرات کارشناسان تلاش می کنیم این معضل بر اساس بررسی و نظرات کارشناسی اصلاح شود.

وی ادامه داد: با توجه به این که بلوار ولایت شهر فیروزآباد یکی از محورهای پرتردد بوده سعی می کنیم نظارت بیشتری بر این محور داشته باشیم.

فرمانده پلیس راه شهرستان فیروزآباد بیان داشت: خبرنگاران چشمان تیزبین جامعه هستند و امید است در امر راهنمایی و رانندگی و فرهنگ سازی در اجرای قانون، نواقص و مشکلات راهنمایی رانندگی با ایده و نظرات خود ما را یاری کنند.

تجدید نظر و بازنگری در کارشناسی گذشته و مصوبات  صورت گرفته موجب کاهش خسارات جانی و مالی در این بلوار می‌شود.

پذیرفتن و قانع شدن شهروندان از تصمیمات کارشناسی شده و مصوبات شورای ترافیک شهرستان می‌تواند در فرهنگ سازی و اجرای قوانین ترافیکی و رانندگی کمک کند.

همچنین این امر کاهش خطرات جانی و مالی به دنبال داشته و از تخریب بلوارها و خسارت به اموال عمومی جلوگیری می شود.

انتهای پیام/م


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا