فارس

خفر به استقبال جشنواره گل نرگس می‌رود

مجید رضا پاکاری در گفتگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: جشنواره گل نرگس، در دو سال گذشته به طور مشترک در دو شهرستان جهرم و خفر برپا میشد که امسال برای نخستین بار به صورت مستقل در خفر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تولید ۲۰۰ میلیون شاخه گل نرگس در سطح فارس، ادامه داد: در استان فارس، ۵۶۰ هکتار سطح زیر کشت نرگس‌زار وجود دارد که از این میزان خفر با ۳۵۰ هکتار، بیشترین میزان نرگس‌زارهای استان را به خود اختصاص داده و پس از آن کازرون با ۱۷۰ هکتار همچنین شهرستان‌های رستم، فراشبند فیروزآباد و شیراز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس با اعلام اینکه بیشتر از نیمی از نرگس زارهای کشور در استان فارس قرار دارد، گفت: کشور ما پس از انگلستان و هلند، سومین تولیدکننده گل نرگس در سراسر جهان است.

پاکاری ضمن تاکید بر شناسایی و معرفی توانمندی‌های شهرستان خفر، در تولید و فرآوری گل نرگس بیان کرد: معرفی توانمندی‌های منطقه همچنین ارتباط دادن تولیدکنندگان به واحدهای صنایع تبدیلی برای تهیه اسانس و عصاره می‌تواند موجب ارتقای تولید و درآمدزایی در خفر شود.

وی اضافه کرد: در این راستا از پاسارگاد، مرودشت و داراب اعلام آمادگی کردند که با تامین مواد اولیه، اقدام به اسانس‌گیری از گل نرگس خفر، جهت فروش داخلی و صادرات نمایند.

این مسئول با اشاره به دیگر محصولات کشاورزی خفر گفت: این شهرستان از قطب های تولید نهال مرکبات است و سالانه ۵ میلیون اصله مرکبات در این منطقه تولید می‌شود همچنین میوه های سردسیری نظیر بادام و انار در این شهرستان تولید می‌شود.

انتهای پیام/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا