خوزستان

خیابان‌های شهر نفت خیز خوزستان زیر زباله

به گزارش برگزیده های ایران از مسجدسلیمان، جمع آوری و انباشت غیراصولی و غیربهداشتی زباله‌ها در شهر مسجدسلیمان باعث نارضایتی و اعتراض ساکنین مردم در مناطق مختلف مسکونی این شهرستان نفت‌خیز و سرشار از ثروت شده است که متاسفانه اقدامی از سوی شهرداری برای رفع این مشکل ساده صورت نگرفته است.

یکی از دلایل بوجود آمدن این مشکل بهداشتی و زیست محیطی برای شهروندان نبود سطل‌های زباله و خودروهای حمل زباله است که به دنبال آن هم باعث می‌شود حیوانات و سگ‌های ولگرد از این طریق تغذیه کنند. 

سوختن زباله‌ها و مشکلات زیست محیطی در شهر

آقای داودی یکی از شهروندان مسجدسلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: در شهری هستیم که سرشار از منابع نفتی است اما متأسفانه زباله‌های خانگی را در دره‌ای که نزدیک خانه‌های مسکونی است رها میکنیم و هر چند روز یک بار آتیش می‌زنیم که تمام محله را دود میگیرد که علاوه بر پیدایش مشکلات زیست محیطی، بوی نامطبوعی منطقه را فرا گرفته و خانواده‌هایمان در معرض خطرات ناشی از این اقدام غیراصولی قرار می‌گیرند.

 

جلسات شورای شهر و شهرداری تاثیری بر روند جمع آوری زباله‌ها ندارد

بهرام‌پور یکی دیگر از شهروندان مسجدسلیمانی می‌گوید: جلسات زیادی‌ از سوی مسوولین شهری از جمله‌ شهرداری و شورای شهر برای حل مشکلات جمع آوری زباله‌ها برگزار شد اما تأثیری در روند اجرایی نداشته و مردم بلاتکلیف هستند چرا که سیستم جمع آوری زباله در سطح شهر وجود دارد و سطل زباله در تمام مناطق نیست.

 

عمده مشکلات در بخش پسماند، اصلاح ساختار و جابجایی پسماندها با استفاده ناوگان فرسوده است

مسلم مظاهری سرپرست شهرداری مسجدسلیمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: عمده مشکلات در بخش پسماند، اصلاح ساختار و جابجایی پسماند‌ها با استفاده از ناوگان فرسوده است که در سه ماه اخیر ۲۰۰ میلیون تومان در بخش پسماند ترزیق و ۴۰ درصد ناوگان جمع آوری پسماند‌ها به طور موقت نیز تعمیر شدند.

وی با اشاره به اینکه برای حل مشکلات شهر مسجدسلیمان نیاز به حمایت مسوولان داریم، بیان کرد: ظرف چند روز آینده ۴۰ تا ۵۰ درصد مشکلات پسماند حل و در کمتر از دوماه آینده با حمایت مسوولان این مشکلات به طور کلی حل خواهند شد.

به گزارش برگزیده های ایران، این در حالی است که در مرداد ماه سال جاری شهرداری مسجد سلیمان به دلیل سوء مدیریت در سایت دفع زباله‌های شهری محکوم شده بود.

مصطفی یوسفی رئیس اداره محیط زیست مسجدسلیمان، در این خصوص توضیح داده بود که: در شهر مسجدسلیمان با تولید روزانه ۹۰ تن پسماند ضروریست ساماندهی پسماند و زباله به صورت عملی و اصولی مدیریت گردد.

وی اضافه کرده بود: شهرداری به دلیل تخلفات محیط زیستی و عدم رعایت استانداردهای دفع و دفن پسماند در محاکم قضائی شهرستان مسجدسلیمان محکوم شد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا