اخبار روز

خیز رژیم صهیونیستی برای جذب مهاجران یهودی

خیز رژیم صهیونیستی برای جذب مهاجران یهودی

 آریل کهانا، خبرنگار روزنامه اسرائیلی «یسرائیل هیوم» در گزارشی نوشت، «اوفیر سوفیر»، وزیر مهاجرت این رژیم اولین سفر کاری خود را به فرانسه آغاز کرد و معاونانش تاکید کردند که انتخاب یک کشور غربی تصادفی نبوده و با توجه به رویکرد جدید این رژیم برای گسترش تلاش‌ها به منظور جذب مهاجران یهودی از غرب و نه فقط از کشورهای اتحاد شوروی سابق بیانگر ترتیب‌بندی جدید اولویت‌ها در زمینه مهاجرت و جذب یهودیان است. سوفیر طی روزهای آینده، با روسای جامعه یهودیان در فرانسه دیدار خواهد کرد و اقداماتی را که وزارت متبوعش برای تسهیل جذب یهودیان فرانسوی در اراضی اشغالی بکار خواهد بست به آنها ارائه می‌کند.

در این گزارش آمده است: وزیر جدید معتقد است که سیاست‌های اتخاذ شده توسط اسلاف وی در حزب «اسرائیل خانه ماست»، اقدامات مهمی را برای افزایش تعداد مهاجران از فرانسه پس از حملات شدید دهه گذشته در آنجا انجام نداده است که این امر یک اشتباه تاریخی بوده و انتخاب سفر فرانسه توسط سوفیر برای آغاز دوره وزارتش نشان می‌دهد که وی قصد دارد تلاش‌های دولت را برای جذب  مهاجران به اراضی اشغالی، نه تنها از کشورهای روسی‌زبان مانند اوکراین و روسیه، بلکه از کشورهای غربی از جمله آمریکا بکار گیرد.

خبرنگار اسرائیلی در این گزارش تاکید کرد که این وزیر همچنان در حال تدوین برنامه‌های کاری خود برای سال‌های آتی است که تمرکز وی بر روی کشورهای غربی بیانگر تغییر مهمی در سیاست‌های اتخاذ شده توسط اکثر وزرای مهاجرت و جذب در دهه‌های اخیر است. او انتقادات تند و تیزی را علیه وزرای پیشین که در کاهش نرخ مهاجرت غیر یهودیان به اراضی اشغالی سهیم بودند مطرح کرد.

او توضیح داد، سوفیر در مذاکرات غیر علنی به اطرافیانش اطلاع داده که به تداوم مهاجرت یهودیان از اوکراین و روسیه پایبند است و با علم به آغاز جنگ در اوکراین، به عنوان عضو کنست به منطقه جنگی رفت تا از نزدیک اقدامات دولت را برای جذب مهاجران از این مناطق بررسی کند؛ اما پس از سال‌ها تمرکز بر مهاجرت یهودیان اتحاد شوروی سابق، وزیر جدید قصد دارد توجه را به سمت یهودیان کشورهای غربی معطوف کند.

این رویکردهای جدید نشان می‌دهد که دولت اشغالگر از کاهش چشمگیر تعداد مهاجران کشورهای غربی به نفع مهاجران روسی و اوکراینی رنج می‌برد. با این وجود لازم به ذکر است تا زمانی که جنگ روسیه و اوکراین شدت می‌یابد و چشم‌انداز نزدیکی برای توقف آن وجود نداشته، بلکه احتمال تشدید آن وجود دارد، این امر در تعداد مهاجران یهودی از روسیه به اراضی اشغالی منعکس خواهد شد. طوریکه جهشی در نرخ آن از چند صد مهاجر به هزاران و دهها هزار تن ثبت خواهد کرد و انتظار می‌رود که با تشدید جنگ و درگیری، این تعداد افزایش یابد.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا