مازندران

دادستان مازندران: سازمان جنگل‌ها تامین نیروهای حفاظت از جنگل‌ها را فوری انجام دهد

به گزارش برگزیده های ایران از ساری،دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران به اتفاق دادستان چمستان، مدیرکل منابع طبیعی و فرماندهی یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان و فرمانده انتظامی شهرستان از منطقه جنگلی بحرانی انگتارود بازدید کردند.

در این بازدید نحوه اجرای احکام خلع ید و قلع و قمع حدود ۱۵ هکتار اراضی ملی تصرف شده و پیشگیری از قاچاق چـوب  در جنگل‌های منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

 

دادستان مرکز مازندران در این بازدید به سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور مبنی بر اقدام فوری برای تامین نیروهای حفاظت از جنگل‌ها تاکید کرد.

محمد کریمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران طی بازدید از منطقه انگتارود بخش چمستان و مشاهده حجم زیادی از تصرف اراضی ملی و قطع درختان و قاچاق چوب جنگلی گفت: با توجه به افزایش قیمت چوب و سودآوری قطع و قاچاق چوب از سویی و کاهش تعداد قرق‌بان‌ جنگل به‌دلیل بازنشستگی و عدم جایگزین این نیروها از سوی سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور،  میزان تجاوز به منابع طبیعی به‌صورت چشمگیری افزایش یافته است. 

وی ضمن اخطار نسبت به این مسئله افزود: دستگاه قضایی هیچ کوتاهی، اهمال در حفظ و حراست از انفال و منابع طبیعی را نپذیرفته و در صورت عدم اقدام فوری، مسؤولان مربوطه که مرتکب ترک فعل و قصور شوند را تحت تعقیب قضایی قرار خواهد داد.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا