کردستان

دانشگاه‌ها موظفند پتانسیل‌ها ارتباط صنعت با جامعه را شناسایی کنند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، رحمت صادقی پیش از ظهر امروز در نشست مشارکت مراکز علمی توسعه و بهبود وضعیت استان کردستان که در دانشگاه کردستان برگزار شد، با اشاره به چشم‌انداز برنامه‌ها و فعالیت‌های دانشگاه کردستان اظهار کرد: دانشگاه‌ها می‌توانند در توسعه استان نقش‌آفرینی کنند.

وی به نقش علم در توسعه استان اشاره کرد و گفت: بدون برنامه‌ریزی علمی و پژوهشی کوتاه مدت، بلندمدت و میان مدت نمی‌توان به توسعه پایدار دست پیدا کرد.

رئیس دانشگاه کردستان تصریح کرد: ارتقا و بهبود وضعیت استان نیازمند فعالیت‌های تخصصی در بخش‌های کشاورزی، محیط زیست، صنعت و معدن، گردشگری و غیره است.

وی تاکید کرد: دانشگاه‌های استان موظفند پتانسیل‌ها و برنامه‌های ارتباط صنعت با جامعه را شناسایی کنند.

صادقی نبود مدیریت و پشتوانه علمی را از مشکلات مدیریت شهری برشمرد و گفت: توسعه عمران شهری نیازمند برنامه‌ریزی و مدیریت علمی است.

وی از راه‌اندازی پلی‌کلینیک تخصصی ( توسعه روستایی، حقوقی، کار و کارآفرینی، کامپیوتر در دانشگاه کردستان خبر داد و گفت: این دانشگاه در آینده مرکز نوآوری در حوزه‌های آب، بحث اجتماعی و هنر صنایع دستی راه‌اندازی می‌کند.

رئیس دانشگاه کردستان طرح‌های پژوهشی (توسعه روستاها، طرح جامع شهرک پیرامون سنندج و مطالعات امکان‌سنجی) را از برنامه‌های راهبردی دانشگاه در شهر سنندج عنوان کرد.

وی دانشگاه‌های کارآفرینی را جزو دانشگاه‌های نسل سوم دانست و گفت: این دانشگاه‌ها پس از آموزش و پژوهش با محوریت کارآفرینی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: تعدادی مراکز نوآوری در دانشگاه تاسیس شده و تعدادی نیز در دست راه‌اندازی است.

صادقی ساختارهای جامعه‌محوری را در رده دانشکده‌های نسل چهارم دانست و گفت: پژوهشکده‌های مراکز پژوهشی و مراکز پژوهشی در حوزه آب، محصولات کشاورزی، جنگل و نانو جزو این پژوهشکده هاست.

صادقی ایجاد تفاهم‌نامه با سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و مشارکت با دستگاه‌ها به منظور برگزاری کنفرانس‌ها و همایش‌ها در دانشگاه کردستان را ضروری دانست.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۸۵


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا