زنجان

داوری ۳۰ هزار عکس از ۴ هزار هنرمند در جشنواره عکس سلامت روان

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان، محمدرضا صائینی در آئین اختتامیه جشنواره عکس سلامت روان با تبیین روند اجرایی جشنواره و داوری آثار اظهار کرد: با تلاش صورت گرفته موفق به برگزاری بزرگترین جشنواره عکس سلامت روان به صورت بین‌المللی شده‌‎ایم.

دبیر جشنواره عکس بین‌المللی سلامت روان افزود: قطعاً برنامه‌های این چنینی با هدف‌گذاری در حوزه سلامت می‌تواند به ارتقای این حوزه به ویژه سلامت روان و فعالیت‌های پیشگیرانه منجر شود.

وی با اذعان به اینکه بشریت در حال طی روزگار سختی است و من طی دورانی که پزشک بوده‌ام چنینی سختی را تجربه نکرده‌ بودم، تصریح کرد: قلبمان از دردهایی که مردم تحمل می‌کنند به درد می‌آید.

صائینی افزود: این جشنواره را به تمام انسان‌هایی که شوق زندگی دارند و رنج بحران کرونا وجودشان را آزرده و همه آن‌هایی که در این بحران جنگیدند و رنج‌ها کشیدند که فراق عزیزان را تحمل کردند و یا اینکه آلام بشری را کاهش دهند، تقدیم می‌کنیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه بخش کووید ۱۹ هم به عنوان بخشی از جشنواره عکس سلامت روان اضافه شده است، ادامه داد: در کمال شگفتی ۳۰ هزار اثر از ۴ هزار هنرمند مهربان عاشق به دبیرخانه این جشنواره رسیده است.

وی با تشریح روند برگزاری جشنواره عکس سلامت روان طی پنج دوره گذشته گفت: ما با برگزاری ۶ دوره جشنواره در عرض ۱۱ سال در کشور و جهان رکورددار شدیم و اکنون بسیار خوشبختیم که در دنیا از جشنواره‌هایی که در کارنامه خود، سابقه برگزاری بیش از ۵۰ دوره را دارند شناخته شده‌تر هستیم.

صائینی افزود: عکس‌ها هرکدام بیانی زیبا از سلامت روان دارند حتی وقتی که رنگ‌های بحران کرونا را ثبت کردند نیز از روان و سلامت روان می‌گویند به امید روزی که به را به پایان رساند و ما هفتمین جشنواره را این بار با موضوع رضایت نشاط صلح و دوستی در جهان برگزار کنیم.

همچنین حجت‌الاسلام محرمعلی شیرمحمدی در این برنامه اظهار کرد: ریاست دانشگاه که همواره در سختی و شرایط کرونا هرگز به مقوله روان و آموزش بی‌توجه نبوده است و دیگر مسؤولان دانشگاه همه تلاش خود را برای بهبود در این حیطه انجام دادند.

مسؤول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر اهمیت مقوله سلامت در همه ابعاد از جمله روان افزود: سلامت روان در زندگی بشریت از بالاترین اهمیت‌ها برخوردار است.

وی تاکید کرد: اگر آسایش می‌خواهیم باید به سلامت روان توجه کنیم، چرا که چه بسا از بهترین امکانات برخوردار باشیم ولی آرامش نداشته باشیم گرفتیم.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/ق


 2021-11-03 10:24:15

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا