اصفهان

درآمد پایدار از دغدغه‌های مهم شهرداری‌ها است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از گلپایگان، مهدی جمالی نژاد عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان گلپایگان با بیان اینکه با گذشت بیش از یک دهه، هنوز سایت بازیافت زباله راه‌اندازی نشده است، اظهار داشت: با راه‌اندازی این کارخانه پنج شهر و روستاهای تابعه از خدمات آن بهره‌مند و تبعات اجتماعی منطقه نیز حل خواهد شد.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه تخصیص تسهیلات برای پروژه‌های زودبازده شهرداری و قیر رایگان در دستور کار قرار گرفت، گفت: در خرید مینی‌بوس و ماشین آلات برای شهرداری گلپایگان و خوانسار و از طریق ماده ۵۵ و ۳۲ به شهر گوگد و گل‌شهر کمک خواهیم داشت.

وی در خصوص تخصیص دستگاه زباله‌سوز به این شهرستان، افزود: خرید دستگاه زباله سوز نیاز به اعتبار زیاد دارد و اکنون اولویت با شهرهای شمالی است که زمین دفن زباله ندارند.

جمالی‌نژاد گفت: یکی از دغدغه‌ها این است شهرداری‌ها به عنوان نهاد عمومی غیر دولتی درآمد پایدار داشته باشند.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به درآمدزایی پسماند زباله برای شهرداری‌ها، گفت: سال گذشته از محل درآمد پسماند ۴۰۰ میلیارد تومان گرفتیم و امسال از این محل ۱۵ هزار میلیارد تومان به درآمد شهرداری کشور اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه در ایجاد شهرک صنعتی از نوع صنایع غذایی و پاک و سازگار با اقلیم شهرستان انتخاب شود، گفت: صنایع آلوده شرایط اکوسیستم شهرستان را تغییر می‌دهد.

راه‌اندازی کارخانه بازیافت زباله گلپایگان نیاز به هشت میلیارد تومان اعتبار دارد

حسین یارمحمدیان فرماندار گلپایگان اظهار داشت: برای راه‌اندازی کارخانه بازیافت زباله به هشت میلیارد تومان اعتبار  نیاز است و ضرورت دارد بخشی از این بودجه را وزارت کشور کمک کند، فرصت سوزی در راه‌اندازی آن موجب فرسودگی و غیر قابل استفاده تجهیزات آن می‌شود.

وی با اشاره به دفن غیر اصولی زباله گفت: ۲۰ سال زباله‌ها در دشت شمال گلپایگان غیر اصولی دفن می‌شد که سال گذشته با همکاری شورای تأمین، شهرداری‌ها ملزم به دفن اصولی زباله‌ها شدند.

یارمحمدیان با اشاره به ضرورت ایجاد شرکت صنعتی در شهر گلشهر، گفت: ایجاد و توسعه شهرک صنعتی موجب اشتغال و رونق تولید می‌شود.

انتهای پیام/۶۳۰۷۱/آ/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا