فارس

دردسر یک دامدار به سبب شکار جبیر توسط سگ گله

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، جواد مهدی پور گفت: یک دامدار،ساکنِ روستای ده برین واقع در منطقه حفاظت شده بهرام گور، با، رها کردن سگِ گلهِ خویش در منطقه، منجر به از بین بردن یک فرد جبیر (گونه حمایت شده) شد.

وی افزود: عملِ ارتکابی دامدار، جرم بوده و مستلزم تعقیب کیفری است، لذا با توجه به شناسایی دامدار، مراتب به منظور سیر مراحل قانونی، صورت جلسه شده و به مقامات قضایی ارجاع خواهد می‌شود.

رئیس پارک ملی قطرویه تصریح کرد: جریمه ضرر و زیان وارده به محیط زیست بابت شکار غیرمجاز یک راس جبیر مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال بوده که فرد متخلف موظف به پرداخت آن است.

رئیس پارک ملی قطرویه خاطر نشان کرد: سگ‌های بی صاحب و حتی سگ‌های چوپانان، یکی از معضلات و دشمنان اصلی حیات وحش و محیط زیست به شمار می روند و گاهی صدمات ناشی از حضور سگ‌ها در طبیعت از شکارچیان حرفه‌ای بیشتر بوده و جبران ناپذیر است.

مهدی پور اظهار داشت: سگ‌ها علاوه بر این که از طریق شکار مستقیم تعداد حیات وحش را کاهش داده، می‌توانند باعث انتقال بیماری‌های بسیاری به حیات وحش شوند و حیات وحش شکننده کشور را از لحاظ بیماری آسیب پذیر کرده که در این زمینه برخی صاحب نظران معتقدند، سگ‌ها توانسته اند به تنهایی حدود​ ۲۰۰​ گونه جانوری موجود در کره زمین را منقرض کنند.

رئیس پارک ملی قطرویه از طبیعت دوستان خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف احتمالی صید و شکار و سایر تخلف‌های محیط زیستی موارد را به سامانه​ ۱۵۴۰​ اطلاع دهند.

انتهای پیام/م


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا