زنجان

در جلسه معاون رئیس جمهور با فرهیختگان چه گذشت؟/ چرا شهر را معطل یک نفر کرده‌اید

انیسه ابوبصیر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در زنجان درباره جلسه فرهیختگان زنجان با صولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس جمهور  اظهار داشت: دو موضوع طرح شده از سوی من در این جلسه مربوط به زیستگاه‌های غیررسمی و بحث انتخاب شهردار بود.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان تصریح کرد: بحث مطروحه از سوی من این بود که زیستگاه‌های غیر رسمی زنجان از کمترین مزایای شهرنشینی هم بهره‌مند نیستند که کمترین آن شامل آموزش و بهداشت است.

وی با اشاره به اینکه بحث دیگر هم درباره معطل ماندن انتخاب شهردار زنجان بود، تصریح کرد: بحث من این بود که یک سری قوانین و قواعدی که درباره انتخاب شهردار است غیرمتعارف است و لازم است که درباره آن تجدید نظر شود.

ابوبصیر با اشاره به اینکه طبق یک مورد از مواردی که در قانون آمده است، تجدید نظر درباره شخصی که از طریق دستگاه‌های صائب رد صلاحیت شده وارد نیست، بیان کرد:  اما با تمامی اینها شهرداری که در تقریبا در اوایل حضور ما معرفی شد و صلاحیت وی از طریق مراجع رد شد، باز هم مورد اصرار شورا قرار گرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان تصریح کرد: همین امر و طی روال قانونی باعث شد که با وجود گذشت ۴ ماه از آغاز به کار شورای ششم زنجان همچنان بدون شهردار باشد.

وی با اشاره به اینکه طی این روال فصل کاری در ارتباط با پروژه‌ها از دست رفته است، افزود: این موضوع زیبنده شهر زنجان نیست که ۴ ماه با سرپرست اداره شود.

ابوبصیر با اشاره به اینکه شورا برای انتخاب شهردار فراخوان داده بود و به غیر از گزینه انتخاب شده ۶ گزینه دیگر نیز داریم، بیان کرد: باید سریعا نسبت به اقدام انتخاب شخص دیگری به عنوان شهردار از بین سایر گزینه‌ها اقدام کنیم و نباید روی یک نفر زوم و شهر را معطل یک نفر کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان در ارتباط با بودجه شهرداری زنجان نیز گفت: متاسفانه طی سنوات گذشته اقدامی در این رابطه نشده است و باید این قصور جبران شود.

وی با اشاره به اینکه خسارتی که در این مدت به شهروندان وارد شده قابل احصاست، اضافه کرد: باید هرچه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف بحث شهردار اقدام کنیم.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵


 2021-11-21 18:03:33

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا