خوزستان

در فتنه ۸۸ افرادی با شعار دفاع از ولایت علیه نظام فتنه بپا کردند/ خوزستان در مقابله با فتنه گران پیشرو بود

به گزارش برگزیده های ایران از اهواز، جواد کریمی قدوسی امروز در آیین بزرگداشت حماسه نهم دی ماه در مصلای امام خمینی(ره)  اهواز؛ این ایام را متعلق به حضرت فاطمه (س) دانست و اظهار کرد: برجسته ترین صفت سیاسی حضرت فاطمه(س) ولایت مداری و دفاع از حریم امامت بود و حضرت امام(ره) به عنوان فرزند فاطمه زهرا(س) در دوران پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی جمله‌ای را فرمودند که در ریشه در قیام حضرت زهرا داشت. به گفته امام راحل حفظ نظام اسلامی از واجبات است و این معرفتی است که حضرت زهرا(س) در مجاهدت ۹۰ روزه خود بعد از رحلت پیامبر اسلام (ص) نشان داد.

کریمی قدوسی با تاکید بر اینکه انقلاب ما فاطمی است، گفت: ملت ایران موفق شدند پس از سالها تاریکی باری دیگر نظام امامت را بر صدر بنشاند و ولایت فقیه که در استمرار امامت است را بر کشور حاکم کنند.

ایستادگی ۴۰ ساله ملت ایران در برابر تهدیدات

وی با اشاره به اینکه ملت ایران برای حفظ ثمره انقلاب ۴۰ سال است که در برابر تهدیدات خارجی و داخلی از خود مقاومت نشان می‌دهند، گفت: ملت ایران پیامشان به حضرت فاطمه (س) این است که انقلاب ما به خواست شما و حضرت امام (ره) شکل گرفت و به دست امام خامنه‌ای استمرار می‌یابد و ما اجازه نمی‌دهیم که حتی یک روز امامینِ انقلاب از ما شاکی باشند و راه شما را بد‌ون دفاع بماند.

افرادی با شعار ولایت علیه نظام فتنه کردند

سخنران مراسم نهم دی ماه در اهواز با بیان اینکه یکی از سنگین‌ترین حوادثی که بر انقلاب تحمیل شد؛ فتنه ۸۸ بود، گفت: در فتنه ۸۸  پیشکسوتان نظام، کسانی که هشت سال رئیس جمهور و رئیس مجلس و نخست وزیر و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و استاندار و شخصیت‌های شناخته شده‌ای بودند و با شعار دفاع از ولایت و خط امام شخصیت یافته بودند، با همین شعار بر علیه امام شورش به راه انداختد و در ام القرای جمهوری اسلامی ایجاد فتنه کردند.

وی بیان کرد: این افراد به چشم می‌دیدند که امنیت نظام فاطمی به خطر افتاده و سران کفر از فتنه گران حمایت می کنند و با اینکه امام پیام فرستاد که فتنه را محکوم کنید اما هیچکدام از آنها حاضر نشدند آن فتنه شوم را محکوم کنند.

سه حادثه‌ای که امنیت نظام را تهدید کرد

وی با اشاره به اینکه ملت ایران از سخت ترین آزمونی که امنیت ملی را تهدید کرد، سربلند بیرون آمدند، گفت: در تاریخ نظام حوادثی نظیر هشت سال جنگ تحمیلی و رحلت امام (ره)  امنیت ملی را به خطر انداخت  اما سومین و خطرناک ترین این حوادث که  فروپاشی نظام را دنبال می‌کرد،  فتنه ۸۸ بود. اما ملت ایران نشان دادند که هیچگاه در حمایت از نظام و ولایت تردید ندارند و با حضور خود در صحنه بساط فتنه را جمع کردند.

کریمی قدوسی با اظهار اینکه طبق فرمایش رهبر انقلاب فتنه یک مرض بود، گفت: همانگونه که رهبر انقلاب اسلامی فرمودند عوامل خارجی و داخلی  برای ایجاد فتنه و به زانو در آوردن کشور ۳۰ سال برنامه ریزی کرده بودند. از این رو مقام معظم رهبری اعلام کردند که بخش مرکزی فتنه در خارج و حلقه وصل آن در داخل باید شناخته و سرکوب شود و کسی نباید احساس مصونیت کند.

خوزستان در مقابله با فتنه گران پیشرو بود  

کریمی قدوسی خوزستان را سرزمین شیعه  فاطمی دانست و گفت: خون همه ملت ایران برای دفاع کشور در  خاک خوزستان بر زمین ریخته شده است از این رو انتظار می‌رفت که مردم خوزستان در برابر فتنه ۸۸ پیشکسوت باشند که همین اتفاق نیز رخ داد و مردم خوزستان در روز هفتم دی ماه، یعنی دو روز زودتر برای محکوم کردن فتنه میدان آمدند.

نماینده مجلس یازدهم اضافه کرد: فتنه ۸۸ باید برای نمایندگان، استانداران و تمامی مسئولین درس عبرت باشد. همانطور که حضرت امام در سال ۹۶ فتنه را پیش بینی کردند و به مسئولین در این خصوص هشدار دادند. مسئولین بداند که انقلاب مردم ایران محدود به جمهوری اسلامی نیست و سرآغاز یک انقلاب جهانی و پرچمداری امام زمان است.

رئیس جمهور دولت سیزدهم محور فضیلت و خدمت است

وی دولت سیزدهم را دولتی خدوم و صادق دانست و گفت: در دولت سیزدهم مردم شخصیتی را به ریاست جمهوری انتخاب کردند که محور فضیلت و مومن به نظام اسلامی و خدمت صادقانه است. مبانی و قدرت مادی اگر در خدمت معنویت قرار بگیرد گره از حال مردم باز خواهد شد و در نظام ما باید افراد صالح زمامداری را به دست بگیرند.  

کریمی قدوسی در عین حال یادآور شد: البته بعد از  گذشت ۶ ماه از فعالیت کابینه سیزدهم ارزیابی ها نشان می دهد که  هنوز  برخی از وزرا توانایی انجام اقدامات مورد نظر امام و نظام را ندارند و انقلاب حکم می کند  که این مانت را بر دوش دیگری بگذاریم  تا گرفتاری های مردم به سرعت برطرف شود چرا که حقانیت نظام امروز به دست ما سپرده شده  است و وای به حال ما اگر در نگهداری از این امانت کوتاهی کنیم.  

به گزارش فارس، آیین بزرگداشت حماسه نهم دی ماه امروز همزمان با سراسر کشور با شعار «یوم الله نهم دی، تجلی وحدت ملی و رمز عبور از  فتنه» در مصلی امام خمینی (ره) اهواز برگزار شد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا