کردستان

در کردستان بیش از ۶۳ هزار مستمری بگیر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

در کردستان بیش از ۶۳ هزار مستمری بگیر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

به گزارش خبرگزاری برگزیده از سنندج، سیدصلاح قریشی مدیر کل تامین اجتماعی استان کردستان، در نشست با خبرنگاران به مناسبت دهه فجر، اظهار کرد: در استان کردستان ۲۲۷ هزار و ۱۹۵ نفر بیمه شده اصلی تامین اجتماعی هستند که به بیمه اجباری، توافقی، اختیاری، مشاغل آزاد و رانندگان تفکیک شده است.

وی افزود: در مجموع ۶۸۵ هزار و ۸۱۵ نفر قریب به ۴۶ درصد از کل جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

مدیر کل تامین اجتماعی استان کردستان، عنوان کرد: با توجه به فعال بودن صندوق دیگر بیمه ها، در حال حاضر ۵۳.۵ درصد جمعیت شهری تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

قریشی با اشاره به افزایش ۳.۸ درصد بیمه شده در استان کردستان، بیان کرد: طی دو سال گذشته ۳.۸ درصد به خانواده تامین اجتماعی اضافه شده که معادل هشت هزار و ۴۰۳ نفر است.

وی به پرداخت مستمری سه گانه بازنشستگان، از کارافتاده و بازمانده اشاره و تصریح کرد: ارائه خدمات به ۶۳ هزار و ۴۶۲ نفر مستمری‌بیگران در جهت بهبود وضعیت معیشتی در اولویت فعالیت تامین اجتماعی است که به صورت متمرکز و کشوری انجام می‌شود.

مدیر کل تامین اجتماعی استان کردستان، با اشاره به اینکه بالغ بر سه هزار و ۵۰۴میلیارد تومان تعهدات بلند مدت و کوتاه مدت تامین اجتماعی بوده است، خاطرنشان کرد: تعهدات کوتاه مدت سازمان تامین اجتماعی ۴۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و ۱۸۰ میلیارد تومان در راستای بیمه بیکاری پرداخت شده است.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا