Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
دستگاه‌های اجرایی گزارش کلیشه‌ای ارائه ندهند - خبرگزاری برگزیده های ایران
خوزستان

دستگاه‌های اجرایی گزارش کلیشه‌ای ارائه ندهند

به گزارش برگزیده های ایران از اهواز، استاندار خوزستان امروز در کمیته بهره‌وری خوزستان با بیان اینکه کشور در آستانه تدوین برنامه توسعه هفتم و ورود به بودجه سال ۱۴۰۱ است گفت: مسوولان دستگاه‌های اجرایی باید وضعیت استان در خصوص سیاست‌های ارتقای بهره‌وری حوزه مسوولیت خود را شفاف سازی کنند و در این راستا گزارش‌های کلیشه‌ای ارایه ندهند.

صادق خلیلیان بیان کرد: موضوع تدوین برنامه توسعه هفتم یکی از دستورکارهای جدی دولت است و با توجه به اهمیت امر بهره‌وری در حوزه‌های مختلف، انتظار می‌رود که مسوولان دستگاه‌های اجرایی با جدیت لازم نسبت به شفافیت جایگاه فعلی استان و همچنین چشم انداز قابل تعریف تلاش کنند.

وی ادامه‌داد: علاوه بر این، قانون بودجه سال ۱۴۰۱ تاثیر مستقیمی بر اجرای سیاست‌های ارتقای بهره‌وری حوزه مسوولیت دستگاه‌های اجرایی دارد، لذا در این زمینه نیز باید از ارایه گزارش‌های کلیشه‌ای پرهیز کرد.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه یکی از معیارهای مهم ارزیابی عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی، انجام برنامه‌ریزی‌ لازم در راستای تحقق هدفگذاری‌ صورت گرفته در حوزه بهره‌وری است افزود: به‌همین منظور، دستگاه‌های اجرایی استان تا هفته آینده مهلت دارند تا نسبت به ارایه برنامه‌های استانی برای حرکت در مسیر سیاست‌های تعریف شده ارتقای بهره‌وری اقدام کنند.

خلیلیان اضافه‌کرد: از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان خواسته می‌شود تا بعد از این مهلت، ارزیابی‌ لازم برای اثربخش بودن برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی را در دستور کار قرار داده و این برنامه ریزی‌ها در نشست بعدی کمیته بهره‌وری (۲ هفته دیگر) مورد بررسی قرار گیرند.

وی با تاکید بر اینکه رشد اقتصادی یکی از اهداف بسیار با اهمیت سیاست‌های ارتقای بهره‌وری است افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌ صورت گرفته، یک سوم رشد اقتصادی باید به واسطه بهره‌وری در کشور رقم زده شود.

استاندار خوزستان افزود: طبیعی است که تحقق چنین امری به اقدامات خاص نیاز دارد و دستگاه‌های اجرایی در چارچوب وظایف خود باید این اقدامات را درپیش گیرند.

خلیلیان با تاکید بر اینکه رشد اقتصادی ایران منوط به تحقق چشم اندازهای تعریف شده در حوزه بهره‌وری است گفت: کمیت یک شاخص اساسی در این حوزه است که همواره باید مورد توجه قرار گیرد و با استفاده بهینه از امکانات ، زمینه رشد اقتصادی فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه معیار هدفگذاری بهره‌وری در خوزستان باید میانگین کشوری تعیین شود افزود: به‌منظور تحقق چنین چشم اندازی، امکان تعریف استانداردها و فرآیندهای استانی نیز وجود دارد. ارایه چنین فرآیندهایی می‌تواند باعث بروز عملکردی شاخص شود تا خوزستان به عنوان یک الگو در حوزه بهره‌وری در کشور شناخته شود.

انتهای پیام /


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا