سیستان و بلوچستان

دستگاه‌های امدادی برای مدیریت سیل در کنارک و شهرهای جنوبی بسیج هستند

به گزارش  خبرگزاری برگزیده های ایران از زاهدان، حسین مدرس خیابانی ظهر امروز جمعه در گفتگو با خبرنگاران؛ اظهار داشت: در جلسه ستاد مدیریت بحران استان، پیش‌بینی هواشناسی از روند متناسب بارندگی برخوردار بود اما در حین حال همه دستگاه‌های متولی به حالت آماده باش درآمدند.

وی‌افزود: تمام بارندگی ها در کنارک متمرکز شد و تاکنون حدود ۱۷۴ میلیمتر میزان بارندگی در کنارک می‌باشد که این میزان از حجم بارندگی سال ۱۳۹۸ بیشتر اعلام شده است.

رییس ستاد مدیریت بحران استان ادامه داد: حدود ۵۰۰ منزل مسکونی ‌و همچنین معابر شهر کنارک دچار آبگرفتگی شده‌اند که شهرستان ایرانشهر به عنوان شهرستان معین همه امکانات را به کنارک و شهرهای دیگر نوار ساحلی استان گسیل داشته و شرکت آب و فاضلاب، ارتش و نیروی دریایی، سایر نیروهای نظامی و دستگاه‌های متولی در تلاش هستند، آب از سطح شهر تخلیه شود.

مدرس خیابانی بیان داشت: امروز در سطح کنارک غذای گرم بین خانوارهای درگیر آب‌گرفتگی توزیع می‌شود. وی با ذکر این مطلب که در تلاش هستیم مردم کمترین آسیب را ببیند؛ تصریح کرد: از اوایل صبح امروز با توجه به آبگیری معابر در شهرهای جنوب به ویژه کنارک سریعا اقدامات لازم توسط شرکت آب و فاضلاب استان انجام شد به کمک شهرداریها بدون هیج حادثه و مشکلی موضوع مدیریت شد.

 آب حدود ۷۰درصد از معابر تخلیه شده است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان نیز در این زمینه گفت: در شهرهای چابهار و دشتیاری شرایط عادی شده است و در کنارک نیز آب حدود ۷۰درصد از معابر تخلیه شده که تا صبح فردا “شنبه” به حالت عادی برمی‌گردد.

علیرضا قاسمی افزود: تا کنون ۲دستگاه کف کش ۲اینچ – ۲دستگاه موتور پمپ ۳اینچ – یک دستگاه کف کش ۳اینچ سه فاز برای کنارک ارسال شده است.

وی ادامه داد: در این رابطه یک دستگاه موتور پمپ در نگور- ۲دستگاه موتور پمپ در پلان و ۵دستگاه کف کش و موتور پمپ هم در چابهار مستقر هستند و در صورت نیاز مجدد آمادگی جهت اعزام سایر ماشین آلات از قبل واتر جت بزرگ و کوچک، جرثقیل و کفی هم وجود دارد.

مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان بیان داشت: پیرو دستور استاندار سیستان و بلوچستان؛ یک تیم با تجهیزات از چابهار و یک تیم هم از آب شیرین کن با ۸ پمپ دیگر و ۵ ماشین تانکر تا نیم ساعت دیگر در کنارک مستقر می شوند و از قبل هم ۷ پمپ و ۸۰۰ متر لوله گذاری برای انتقال آب در محلات ابراهیمی و اورژانس مسقر شده است که جای نگرانی برای شهروندان وجود ندارد.

قاسمی گفت: تا پایان وقت امشب تا حدود زیادی از مشکلات آبگرفتگی برطرف می‌شود و آمادگی اعزام اکیپ از زاهدان نیز وجود دارد.

انتهای پیام/۳۱۳۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا