بوشهر

دست‌های مهربان یاری‌گر نیازمندان/ اهدای ۳۰ هزار جهیزیه به نوعروسان مددجو

به گزارش برگزیده های ایران از بوشهر، مجید باجلان، معاون مالی اداری کمیته امداد کشور، در حاشیه مراسم اهداء جهیزیه به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در استان بوشهر اظهار داشت: یکی از ماموریت‌های اصلی کمیته امداد در کنار سایر ماموریت‌ها تامین لوازم ضروری زندگی برای مددجویان تحت حمایت به ویژه زوج‌های جوان است.

وی در ادامه با بیان اینکه ۱۲۰ نوع خدمت در کمیته امداد به جامعه هدف ارائه می‌شود گفت: یکی از مهم‌ترین این خدمات تهیه اقلام ضروری زندگی محرومان است که با توجه به مشکلات اقتصادی امروز جامعه توان تامین آن را ندارند.

باجلان در خصوص تامین جهیزیه زوج‌های نیازمند اظهار داشت: با هماهنگی وزارت صنعت و معدن و تجارت بیش از ۳۰ هزار جهیزیه به ارزش ۶۰۰ میلیارد تومان از تولیدات کارخانجات داخلی تهیه و تا پایان سال میان تمام زوج‌های جوان مددجو توزیع خواهد شد.

وی در ادامه افزود: از این تعداد جهیزیه سری دوم آن در استان بوشهر به تعداد ۵۰۰ سری در حال توزیع است. این جهیزیه‌ها شامل پنج قلم کالای اساسی زندگی از جمله یخچال فریزر، اجاق گاز، سرویس کامل آشپزخانه، فرش و لباسشویی می‌باشد.

معاون مالی اداری کمیته امداد کشور خاطر نشان کرد: تا پایان سال هیچ زوج مددجویی پشت نوبت دریافت جهیزیه نمی‌ماند.

?باجلان با اشاره به فصل زمستان و سرما در کشور گفت: ۴۷ هزار بخاری گازی، و در مناطقی که گاز وجود ندارد دیگر وسایل گرمایشی تهیه و توزیع شده است که سهم استان بوشهر دو هزار بخاری گازی بوده است.

معاون مالی اداری کمیته امداد استان بوشهر همچنین با اشاره به زود رس بودن فصل گرما در استانهای جنوبی کشور گفت: توزیع ۲۴ هزار کولر گازی و ۵۵ هزار کولر آبی به استان‌های جنوبی کشور اختصاص داده شد که جمعا ۵۵۰ میلیارد تومان هزینه در برداشته است.

وی در ادامه افزود: از این تعداد هزار و ۵۰۰ کولر گازی به استان بوشهر تحویل داده شد و در سری بعدی تعداد بیشتری اختصاص داده خواهد شد.

 معاون مالی اداری کمیته امداد کشور خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات آبرسانی خانوارها در نقاطی از کشور، تصمیم بر این شد تا ۱۰ هزار مخزن ذخیره آب در دستور توزیع قرار گیرد که سهم استان بوشهر دو هزار مخزن ذخیره آب بوده است.

باجلان همچنین یادآور شد: به منظور نیاز مبرم محرومان به سرویس‌های بهداشتی و حمام، چیزی حدود ۲۷ هزار آبگرمکن در سراسر کشور توزیع شده است.

معاون مالی کمیته امداد کشور خاطرنشان کرد: هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای کل این اقلام ضروری زندگی نیازمندان اعم از جهیزیه، بخاری، کولر گازی، مخزن آب و آبگرمکن هزینه شده است که سهم استان بوشهر ۴۸ میلیارد تومان بوده است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا