مازندران

دست رد آتش‌نشان بهشهری به خریداران عقاب

به گزارش برگزیده های ایران از شهرستان ساری، حسین حیدریان آتش‌نشان بهشهری روز گذشته وقتی یک عقاب که کمی بی‌حال بود و توان پرواز نداشت را در مسیرش دید، بدون توجه به قیمت‌های اغواکننده فروش عقاب، پرنده را در اختیار مسؤولان محیط زیست قرار دارد.

ماجرای عقاب و این آتش‌نشان بهشهری زمانی جالب می‌شود که با جستجو کوچک در فضای مجازی صفحات متعددی در ارتباط با خرید و فروش انواع حیوانات به ویژه عقاب جلوی چشمان کاربران باز می‌شود اما حسین حیدریان آتش‌نشان بهشهری بدون توجه به این مسئله پرنده را به محیط زیست شهرستان بهشهر تحویل داد.

عقاب سالم پرنده‌ای است که خریداران زیادی دارد و مشتاقان زیادی از کشورهای عربی حاضر هستند با بیشترین قیمت و با کمترین دردسر حیوان را تحویل بگیرند.

آقای حیدریان درباره نحوه انتقال پرنده و تحویل به محیط زیست به خبرنگار فارس، گفت: عصر روز گذشته این پرنده به شدت بی‌حال بود را در منطقه‌ای در اطراف بهشهر پیدا کردم، پرنده از نظر ظاهری مصدوم نبود اما آثار نخی که روی پایش بسته شد نشان می‌داد که این پرنده از جایی فرار کرده است.

این آتش‌نشان بهشهری در این زمینه خاطر نشان کرد: پس از انتقال پرنده به منزل موضوع را با کسی از اعضای خانواده نیز در میان نگذاشتم و عقاب را در اختیار محیط زیست قرار دادم و عکسی از تحویل پرنده  را در فضای مجازی منتشر کردم.

حیدریان یادآور شد: پس از انتشار عکس تحویل پرنده به محیط زیست در فضای مجازی‌ توسط برخی از کاربران مورد شماتت قرار گرفتم که چرا نسبت به تحویل عقاب اقدام کردم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اصلا می‌دانست که این حیوان ممکن است، گران قیمت باشد، گفت: اصلا به این مسائل فکر نمی‌کنم به این دلیل که بنده علاقمند به محیط زیست هستم و اصلا شغل بنده نجات مصدومان و حادثه دیدگان است و الان آرامش وصف ناپذیری دارم.

سیدمحمود هادیان رئیس محیط زیست بهشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با علام اینکه این پرنده به صورت مهاجر در کشور فعالیت دارد، زیستگاه این پرنده در نواحی باز و استپ‌ها و استپ‌های نیمه بیابانی و کوهپایه‌ها و نزدیک تالاب‌ها است.

وی اضافه کرد: پرنده دچار بی‌حالی و ضعف زیادی است که برای مداوا در اختیار دامپزشک قرار گرفته است.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج/ی


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا