زنجان

دشمن از اتحاد مردم ایران هراس دارد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر زنجان با تاکید بر هوشیاری مردم در مقابل دشمن، اظهار کرد: آنچه که باعث افتخار است، انسانیت، خدمت، منشاء خیر بودن و عمل صالح است و اقوام و نژاد خاص هرگز موجب برتری یکی به دیگری نیست.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان به هراس دشمن از وحدت اشاره و تصریح کرد: اتحاد یک مسئله عقلانی است به همین دلیل دشمن همیشه از آن هراس دارد.

وی با تاکید بر لزوم دقت در عملکرد برای پیشگیری از بروز اختلاف در راستای پیشگیری از سوءاستفاده دشمن گفت: باید حواسمان باشد که ما همه مسافر یک کشتی هستیم بنابراین باید اتحاد و همبستگی بین اقوام مختلف وجود داشته باشد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به مذاکرات وین افزود: التماس به دشمن و مقاومت، دو راه پیش روی ما بعد از خروج طرف مقابل از برجام بود، که التماس به دشمن قطعا کارساز نبود چرا که دشمن از گرگ هم بی‌وجدان‌تر است بنابراین مقاومت که کارساز است را در پیش گرفتیم.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه دشمن فکر می‌کرد با تحریم‌ ایران، انقلاب از پا می‌افتد، ادامه داد: اما دشمن غافل از این بود که مردم ایران قوی‌تر از آن هستند که بخواهند تسلیم دشمن شوند چون مردم ایران با وجود اینکه در فشار و سختی بسیار به سر می‌برند اما همچنان با اتحاد، به انقلاب و رهبری پایبند هستند.

وی با اشاره به شهادت حضرت فاطمه زهرا به بیان فرمایشی از ایشان پرداخت و گفت: دختر گرامی نبی اکرم صلی الله می‌فرمایند هر کس راهی را که ما رفته‌ایم برود و به دستورات ما عمل کند در قیامت با ماست و بالاتر و شیرین‌تر از این در دنیا چیزی نیست.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به فرمایش امام راحل، در خصوص اینکه آنچه جامعه را می‌سازد و یا خراب می‌کند، دانشگاه و حوزه است، گفت: اگر چه حرکت‌های خوبی در راستای وحدت حوزه و دانشگاه انجام شده است اما هنوز تا نقطه ایده‌آل در این بخش، فاصله داریم.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/ق


 2021-12-20 02:05:47

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا