مازندران

دشمن با تمام قوا در تلاش برای کم‌رنگ کردن اعتقادات دینی مردم است/نماز و اقامه این فریضه الهی در کشور دچار نقصان است

به گزارش برگزیده های ایران از شهرستان ساری، اولین اجلاسیه نماز سپاه کربلا با شعار «نماز، نماد قدرت و اقتدار معنوی در سپاه است» عصر امروز با حضور آیت‌الله علی معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام جعفر رعایتی مسؤول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا و دیگر مسؤولان در سالن الغدیر سپاه کربلا برگزار شد.

آیت‌الله معلمی در این اجلاسیه ضمن قدردانی از سپاه کربلا برای برگزاری اجلاسیه نماز و با اشاره به اینکه برگزار کردن همایش‌ها و اجلاسیه‌های نمازخوب است، گفت: پرونده نماز در مکتب اهل بیت (ع) و قرآن باید بازخوانی و به صورت ملی موردتوجه همگان قرار بگیرد.

وی به ویژگی‌های اقامه نماز پرداخت و  افزود: یکی از خواص نماز پیشگیری از گناه است، اما  ترک نماز عواقب دردناکی دارد.

 عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در برخی از ادارات برپایی اقامه نماز ضعیف است و باید این ضعف را برطرف کرد، گفت:  ما از نعمت عظیمی تحت عنوان انقلاب اسلامی که یادگار امام خمینی (ره) است بهره‌مند هستیم، اما نماز واقامه این فریضه الهی در کشور همچنان دچار نقصان است.

آیت‌الله معلمی با ابراز تاسف از اینکه در مسئله بحث اقامه و ترویج نماز کوتاهی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: اگر مدیرکل هر اداره‌ای در وقت نماز به فکر اقامه نماز باشد، این کار یک نوع ترویج نماز است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه باید راهکار اجرایی فرهنگ‌سازی نماز را شناسایی و پیگیری کنیم، افزود: دشمن با تمام قوا در تلاش برای کم‌رنگ کردن اعتقادات دینی مردم به ویژه جوانان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری به واردات بی‌رویه کالا‌ها هم انتقاد کرد و خواستار شد تا جلوی واردات بی‌رویه کالا‌های مشابه گرفته شود چرا که واردات بی رویه باعث مشکل در بازار می‌شود.

عسگر مجیدی معاون هماهنگ کننده سپاه نیز در این مراسم اظهار کرد: ۳۲ مسجد و حسینیه در سطح ستاد و نواحی سپاه، ۱۵ نماز خانه در پادگان‌ها و مراکز آموزشی و ۱۵ نمازخانه در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها ساخته شده است.

وی افزود: همچنین با همت فرماندهان نواحی ۳۴ خانه عالم در جاهای مختلف ساخته شده و تحویل مناطق محروم شده است.

انتهای پیام/۸۶۰۴۱/ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا