زنجان

دفتر بسیج در اتاق بازرگانی می‌تواند بلندگوی فعالان اقتصادی باشد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان، جواد اسلامی ظهر امروز در جلسه معارفه مسؤول و دبیر بسیج تجار استان زنجان که در محل اتاق بازرگانی برگزار شد، فلسفه وجود بسیج را رفع بن‌بست‌ها دانست و اظهار کرد: یادمان باشد هر کجا کاری گیر می‌کند می‌گویند با روحیه بسیجی حل کنید.

دبیر کل شورای عالی بسیج بن‌بست امروز کشور را اقتصاد عنوان و تصریح کرد: شورای بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هم با هدف کمک به رفع مشکلات این حوزه تشکیل شده است.

وی بسیج را مرز بین حاکمیت و مردم دانست و افزود: بسیج با ایجاد همدلی و همراهی شکاف موجود در بین مردم و حاکمیت را پر کرده و به کاهش مشکلات کمک می‌کند که در دوره فعلی این شکاف در حوزه اقتصاد است به همین دلیل بسیج هم وارد این بخش شده است.

اسلامی به رفع شکاف ایجاد شده در بین دولت و مردم در دولت مستقر اشاره کرد و گفت: واردات و تزریق واکسن یکی از نشانه‌های پر شدن این شکاف محسوب می‌شود.

دبیر کل شورای عالی بسیج با اشاره به اینکه دولت گران فروش‌ترین گران فروش حوزه اقتصاد در کشور است، ادامه داد: دفتر بسیج تشکیل شده تا راه‌کارهایی را برای کمک به دولت در راستای کمک به جان گرفتن اقتصاد، احصا و ارائه کند.

وی تاکید کرد: دفتر بسیج در اتاق بازرگانی می‌تواند بلندگوی فعالان اقتصادی در مواجهه با دولت باشد تا بتواند به تامین منافع عمومی جامعه کمک کند.

اسلامی با بیان اینکه ترکیب دفتر تحصصی شورای عالی بسیج ۹ نفر هستند که شامل رئیس، دبیر و هفت نفر از فعالان نخبه حوزه اقتصاد می‌شوند، تصریح کرد: این دفتر یک پایگاه بسیج نیست ولی اعضای آن باید از کانال بسیج اصناف عضوگیری شوند و کارت عضویت کلان برای آن‌ها صادر خواهد شد.

دبیر کل شورای عالی بسیج به عملکرد شورای عالی بسیج در حوزه اقتصاد در راستای حل مشکلات اشاره کرد و افزود: بسیج برای حل مشکل تولید ماسک در کشور راه‌کاری را در پیش گرفت که توانست مشکل تامین ماسک کشور را در آن مقطع حل کند که جواب هم داد.

وی با تاکید بر اینکه ورود نظامیان به حوزه اقتصاد در همه جای دنیا یک روال به شمار می‌رود، افزود: بسیج در اتاق بازرگانی حضور نظامی نخواهد داشت و بازگشایی دفتر تخصصی و برای کمک خواهد بود.

ناصر فغفوری هم در این جلسه با اشاره به اینکه بسیج در کشور ما در واقع ویترین انقلاب محسوب می‌شود، افزود: بسیجی‌های فعال در حوزه اقتصاد به طور قطع  یقین از پاک‌ترین و مؤثرترین افراد خواهند بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به تشکیل شورای تجار در استان افزود: این شورا به مانند بسیج اصناف کمک کننده خواهد بود چرا که فرهنگ بسیجی می‌تواند گره‌گشا در این حوزه هم باشد.

وی با تاکید بر اینکه دشمن در حال حاضر اقتصاد کشور را هدف قرار داده است، ابراز امیدواری کرد، همانطور که موفق شده‌ایم در حوزه‌های دیگر دشمن را شکست دهیم در این حوزه هم موفق شویم.

فغفوری به شعار سال انتخاب شده طی سال‌های گذشته اشاره و تصریح کرد: باید برای تبدیل این شعار به باور و اعتقاد و به نوعی تکلیف شرعی تلاش شود و  در این زمینه باید پاسخگو باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان به تشکیل شورای عالی بسیج اشاره کرد و گفت: این شورا باید انجام کار تیمی را در دستور کار خود قرار دهد تا بتواند به تحقق اهداف مد نظر کمک کند.

انتهای پیام۷۳۰۰۴/ق


 2021-11-10 02:46:48

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا