خوزستان

دولت برای فرزند آوری جوانان یارانه اختصاص دهد/ پیری جمعیت عوارض خطرناکی برای آینده کشور دارد

محمدرضا عصاری رییس دانشگاه جندی‌شاپور دزفول و عضو هیئت‌علمی این دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در دزفول اظهار کرد: یکی از مواردی که مسوولین کشور قدری با تأخیر و پس از تذکر مقام معظم رهبری متوجه آن شدند بحث پیری جمعیت و عوارض ناشی از آن در آینده است.

وی افزود: این بحث در شرایط خاصی مطرح‌شده و گاهی از نگاه‌های غیرکارشناسی با نوعی مقاومت درونی مواجه می‌شود که این مقاومت از روی عدم آگاهی و ندانستن نتایج موضوع در آینده است.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه جندی‌شاپور دزفول گفت: یکی از نکاتی که مسوولین اجرایی کشور باید روی آن کار کنند بحث معاش است. این‌موضوع که یک مورد مقطعی است نباید اثری بلندمدت در برنامه‌ریزی‌های زیربنایی بگذارد.

وی با بیان اینکه پیری جمعیت عوارض خطرناکی برای آینده کشور دارد، ادامه داد: لازم نیست بحث فرزند آوری به گروه سنی خاصی اختصاص داده شود و باید تمام لایه‌های جامعه به‌صورت متوازن همفکر و همراه این برنامه باشند.

محمدرضا عصاری تصریح کرد: در سمتی دیگر از موضوع مباحث ناباروری قرار دارند که مسوولین امر باید توجه داشته باشند هزینه‌های این مشکل نباید فقط بر دوش خانواده‌ها قرار گیرد و ضروری است حمایت‌های لازم صورت گیرد.

مسوولین برای اجرای برنامه‌های ترسیم شده اقدام کنند

وی بیان کرد: با توجه به مشخص شدن مسیر اصلی توسط مقام معظم رهبری، مسوولین وظیفه برطرف کردن موانع و اجرای برنامه‌های ترسیم‌شده را دارند چراکه آینده کشور در گرو این مسئله است.

عصاری اذعان کرد: در جامعه ما یارانه‌های پنهان زیادی وجود دارد که در حال پرداخت هستند و با توجه به دغدغه جوانان ما جهت فراهم کردن رفاه و شرایط مناسب برای زندگی فرزند خود، شایسته‌است که دولت یارانه‌ای نیز در راستای این‌موضوع در نظر بگیرد.

وی عنوان کرد: به‌نظر می‌رسد برخی از این عارضه‌ها که به دلیل فشار استکبار جهانی به ملت ایران وارد می‌شوند با رهنمود های مقام معظم رهبری و درایت دولت درحال مرتفع شدن هستند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه جندی‌شاپور دزفول گفت: قطعا وضعیت فعلی معاش و اقتصاد برای همیشه نیست و در مقاطع مختلف حل خواهند شد پس شایسته نیست فرصت‌ها را به دلیل شرایط مقطعی از دست بدهیم.

وی اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود برای ترمیم این مشکلات به گونه‌ای که فشاری به جوانان وارد نشود دولت و مجلس نسبت‌ به اصلاح برخی از امور اقدامات لازم را انجام دهند چراکه نمی‌شود از مردم خواست توجه به آینده داشته باشند اما مسوولین آن‌ها توجهی به شرایط فعلی مردم نداشته باشند.

انتهای پیام/ر


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا