اخبار روز

دومین روز یورش به جنین و مقاومتِ «رزمندگان مقاومت»

دومین روز یورش به جنین و مقاومتِ «رزمندگان مقاومت»

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برگزیده های ایران، ارتش رژیم اسرائیل برای دومین روز متوالی به حملات خود به اردوگاه جنین واقع در کرانه باختری فلسطین ادامه داد و طی آن، شماری از فلسطینیان را ربود و خرابی‌هایی را در این منطقه به بار آورد.

اردوگاه جنین , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , فلسطین ,

وب‌سایت ۰۴۰۴ عبری به نقل از ارتش این رژیم گزارش داد: تا این لحظه حملات به اردوگاه جنین ادامه دارد و تاکنون ۱۲۰ فلسطینی ربوده شده است.
رادیو ارتش رژیم اسرائیل نیز خبر داد که نظامیان صهیونیست خود را برای حمله به ۱۰ هدف جدید «باقیمانده» در اردوگاه که ادعا می‌شود مبارزان فلسطینی در آنجا حضور دارند، آماده می‌کنند.

لحظه به‌لحظه‌| نبرد خیابانی بعد یورش گسترده ارتش رژیم اسرائیل به جنین/ ۱۰ شهید و ۵۰ زخمی در کرانه باختری

رادیو ارتش اسرائیل به‌صورت تلویحی به ناکامی نظامیان خود در رسیدن به اهداف خود اذعان کرده گزارش داد که نظامیان صهیونیست همچنان به‌دنبال دو تیم فلسطینی داخل اردوگاه هستند.

هلال احمر فلسطین با بیان اینکه پیکر شهیدی دیگر در خیابان حیفای جنین پیدا شده است، از افزایش شمار شهدای تجاوز دیروز و امروز نظامیان رژیم اسرائیل به جنین، به ۱۰ شهید خبر داد. در این یورش ۱۰۰ نفر نیز زخمی شده‌اند که حال ۲۰ تن از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

رسانه‌ها و منابع فلسطینی گزارش دادند که مقامات رژیم اسرائیل برای اینکه فلسطینیان و مبارزان مقاومت را در این اردوگاه تحت فشار قرار دهند، اقدام به قطع برق آن کرده‌اند، این اقدام بعد از آن صورت گرفته است که تخلیه اجباری شماری از اهالی اردوگاه برای تسهیل یورش و کشتار راه به جایی نبرده است، اعزام نظامیان جدید به منطقه نیز گواهی بر این است که صهیونیست‌ها به اهداف خود نرسیده‌اند.

ارتش رژیم اسرائیل در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرد که حملات آن به جنین ادامه دارد و با یک حمله به همه اهداف خود نمی‌تواند برسد.

رسانه‌های رژیم اسرائیل تصویری از «هرتزی هالوی»، رئیس ستادکل ارتش این رژیم منتشر کردند و مدعی شدند او کنار متجاوزان اشغالگر داخل جنین است؛ ادعایی که قابل تردید است و هدف از آن تهدید و یا بالا بردن روحیه نظامیان متجاوز صهیونیست است.

اردوگاه جنین , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , فلسطین ,

استفاده از پهپادها طی شب گذشته و بامداد امروز نیز ادامه داشت و الجزیره به نقل از خبرنگار خود از پرواز گسترده پهپادها بر فراز جنین خبر داد. ارتش اسرائیل مدعی شده است در  حملات هوایی ۲۰ هدف در جنین و اردوگاه آن مورد اصابت قرار گرفته است.

یورش نظامیان صهیونیست به جنین باعث تنش و التهاب در سایر مناطق شده است و علاوه بر نابلس، منطقه العیساویه در شهر قدس اشغالی شاهد درگیری جوانان فلسطینی و عناصر پلیس صهیونیست در این شهر بوده است.

در حمایت از مبارزان فلسطین و اعتراض به حملات بی‌امان ارتش صهیونیست‌ها به جنین که از زمان انتفاضه دوم بی‌سابقه است، اهالی شمار زیادی از شهرهای فلسطینی دست به اعتصاب زده‌اند.

سردرگمی‌ صهیونیست‌ها؛ وزیر خارجه: قصد گسترش عملیات جنین را نداریم/ سخنگوی ارتش: داریم
گزارش خبرنگار برگزیده های ایران از یورش نظامیان اسرائیلی به اردوگاه جنین/ یورش صهیونیست‌ها در ۲ دهه اخیر بی‌سابقه است

 

تازه‌ترین تحولات یورش گسترده ارتش رژیم اسرائیل به جنین را در همین لینک دنبال کنید:

 

 

گفت‌وگوی هنیه و نخّاله با محوریت جنین

رئیس دفتر سیاسی حماس و دبیرکل جنبش جهاد اسلامی با محوریت جنین با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

تاکید هنیه و نخّاله بر حمایت همه جانبه و دفاع از اردوگاه جنین

ارتش اسرائیل: حمله به ۱۰ هدف برای روز دوم عملیات برنامه ریزی شده است

ارتش رژیم صهیونیستی ضمن اعلام اینکه در طول شب گذشته درگیری های قابل توجهی میان نظامیان این رژیم و فلسطینیان به وقوع نپیوسته برنامه امروز خود را حمله به ۱۰ هدف دیگر در جنین اعلام کرد.

ارتش رژیم اسرائیل همچنین تصریح کرده اگر در پایان امروز به اهداف خود دست یافته باشد، احتمالاً عملیات در جنین به پایان خواهد رسید.

احتمال ورود غزه به نبرد با اشغالگران برای دفاع از مردم جنین

منابع ویژه به الجزیره گفتند که گروههای مقاومت در نوار غزه در آستانه ورود به خط رویارویی در جنین و نبرد با ارتش متجاوز صهیونیستی قرار دارند.

پاسخ مقاومت به جنایت جنین ؛ زخمی شدن ۱۰ صهیونیست در عملیات شهادت‌طلبانه تل‌آویو
حماس: عملیات تل‌آویو، پاسخ به جنایت جنین است/ جهاد اسلامی: این اولین پاسخ مقاومت بود

 

شکار نظامیان اسرائیلی با تله‌های محکم مقاومت

گردانهای عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد: کمین‌های رزمندگان مقاومت، نظامیان رژیم اشغالگر و خودروهای آنها را در اردوگاه جنین طی شامگاه دوشنبه و صبح امروز شکار کرد.
رزمندگان ما همچنان به رویارویی فراگیر با نظامیان ارتش متجاوز صهیونیست در اردوگاه جنین ادامه می‌دهند.

امتناع ساکنین اردوگاه جنین از تخلیه این اردوگاه

شبکه تلویزیونی المیادین از اردوگاه جنین گزارش داد که اهالی این اردوگاه علی رغم تهدیدات مکرر ارتش رژیم صهیونیستی به منظور تخلیه اردوگاه از ساکنین اعلان داشته‌اند که تحت هیچ شرایطی این اردوگاه را ترک نخواهند کرد.

بر اساس این گزارش، اهالی اردوگاه جنین اعلان داشته‌اند که آماده‌اند تا با تحمل همه مصائب و خطرات ناشی از این امر در کنار رزمندگان فلسطینی حاضر بوده و آنها را در مبارزه با نظامیان صهیونیستی یاری کنند.

تداوم هماهنگی امنیتی رژیم اسرائیل با تشکیلات خودگردان

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: هماهنگی امنیتی تشکیلات خودگردان و اسرائیل همچنان ادامه دارد.

این در حالی است که تشکیلات خودگردان مدعی توقف تماس‌ها و همکاری با رژیم صهیونیستی در پی تجاوزات وحشیانه این رژیم به جنین شده بود.

تیراندازی مستقیم نظامیان صهیونیست به سمت خبرنگاران فلسطینی

منابع فلسطینی از تیراندازی نظامیان صهیونیست به سمت خبرنگاران حاضر در ورودیهای اردوگاه جنین خبر دادند.

نظامیان متجاوز همچنین با گاز اشک آور به بیمارستان دولتی جنین حمله کردند.

وقوع چندین انفجار همزمان با درگیری‌های شدید در مرکز جنین

منابع فلسطینی از وقوع چندین انفجار همزمان با درگیریهای شدید در مرکز جنین خبر دادند.

هواپیماهای جنگی ارتش رژیم صهیونیستی هم منزلی را در میدان “یحیی عیاش” شهر جنین هدف قرار دادند.

استفاده از پهپاد انتحاری در یورش به جنین

ویدیوئی از جنین منتشر شده است که در آن، یک باب منزل با پهپاد انتحاری هدف قرار می‌گیرد و تخریب می‌شود.

برخی از منابع مدعی شدند که ارتش رژیم اسرائیل مجبور شده پهپاد خود را منفجر کند. با این حال صدا و قدرت انفجاری این پهپاد نشان می‌دهد که از نوع انتحاری بوده نه جاسوسی -رزمی.

اسامی ۳۵۰ مبارز فلسطینی، در فهرست افراد تحت تعقیب ارتش اسرائیل

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلان کرد ارتش اسرائیل فهرستی از ۳۵۰ نفر از مبارزین فلسطین را برای بازداشت تهیه کرده است که به ادعای این رژیم، حداقل ۱۶۰ نفر از آنها در حال حاضر در اردوگاه جنین حضور دارند.

اردوگاه جنین , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , فلسطین ,

اعتصاب سراسری در کرانه باختری و غزه

در اعتراض به یورش صهیونیست‌ها به «جنین» و  با هدف اعلام همبستگی با ساکنین این اردوگاه، اعتصاب سراسری در کرانه باختری و غزه حاکم شد و مردم مغازه‌های خود را بستند. 

وضعیت اسفناک فلسطینیان بعد از طرد آن‌ها از اردوگاه فلسطین

شمار زیادی از فلسطینیانی که ارتش رژیم اسرائیل آن ها را از اردوگاه جنین اخراج کرده تا به تسهیل حملاتش به این اردوگاه کمک کند، شب گذشته را مجبور شده‌اند در فضای باز سر کنند.

استقرار تک‌تیراندازان ارتش صهیونیستی در جنین

اردوگاه جنین , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , فلسطین ,

منابع خبری فلسطینی از  استقرار نیروهای تک‌تیرانداز ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی در داخل و روی پشت بام خانه‌های فلسطینیان در اردوگاه جنین به منظور هدف قرار دادن رزمندگان فلسطینی خبر دادند.

هویت شهید دهم جنین مشخص شد

رسانه های فلسطینی اعلام کردند که دهمین فردی که در یورش نظامیان صهیونیست به جنین به شهادت رسیده، «عدی ابراهیم خمایسه» از اهالی شهرک الیامون است.

اردوگاه جنین , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , فلسطین ,

هلال احمر فلسطین ساعتی پیش اعلام کرد که پیکر این شهید بعد از آوار برداری پیدا شده است.

منبع عبری: ۱۰هزار نظامی اسرائیلی به جنین حمله می‌کنند

روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت به نقل از منابع خود در نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام کرد بیش از ۱۰ هزار نظامی ارتش اسرائیل در ساعات آتی مرحله دوم عملیات خود در جنین را آغاز خواهند کرد.

انتقاد متحد سابق نتانیاهو نسبت به ناکارآمدی سیاست‌های امنیتی “بی‌بی”

ایلت شکد وزیر اسبق دادگستری رژیم صهیونیستی و از متحدین سابق بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم در تازه‌ترین اظهارنظر خود سیاست‌های امنیتی کابینه نتانیاهو را به‌باد انتقاد گرفت.

شکد در گفت‌وگویی با اشاره به ناکارآمدی سیاست‌های امنیتی نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: از زمان آغاز به کار کابینه جدید نتانیاهو میزان عملیات‌های ضدصهیونیستی علیه شهرک‌نشینان افزایش یافته که نشانه کاهش قدرت بازدارندگی اسرائیل در برابر فلسطینیان است.

این خبر بروز رسانی می‌شود… .

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا