کردستان

دو واکسن های جدید در نظام ایمن سازی جاری کشور ادغام می‌شود

دو واکسن های جدید در نظام ایمن سازی جاری کشور ادغام می‌شود

به گزارش خبرگزاری برگزیده از سنندج، فرزام بیدارپور معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، اظهار کرد: واکسن های روتاویروس و پنوموکوک، دو مورد از واکسن هایی است که از بیماری های شایع در کودکان پیشگیری کرده، از این رو مقررشده در نظام جاری واکسیناسیون کشور ادغام شود.

وی افزود: واکسن روتا ویروس که از اسهال های شایع در کودکان پیشگیری می کند به صورت خوراکی مصرف و در سه نوبت دو، چهار و شش ماهگی و واکسن پنوموکوک که به شکل تزریقی است که بر اساس مصوبه کمیته کشوری ایمن سازی در سنین دو، چهار و ۱۲ ماهگی برای نوزادان قابل تزریق خواهد بود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه تصریح کرد: عفونت های تنفسی پنومونی پنوموکوکی از شایع ترین دلایل مراجعه به مراکز درمانی و علت اصلی مرگ و میر کودکان زیر پنج سال در سراسر جهان است.

دکتر بیدارپور خاطرنشان کرد: واکسیناسیون با کاستن از بار بیماری ها سبب کاهش مصرف آنتی بیوتیک های وسیع الطیف در مراکز درمانی شده و از گسترش مقاومت دارویی جلوگیری می نماید.

وی گفت: ارائه آموزش و تهیه دستورالعمل های مربوطه از برنامه های جاری مدیریت بیماری های واگیراین معاونت است که نحوه اجرای آن متعاقبا اعلام می گردد.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا