زنجان

رئیسی: پرداخت معوقات کادر درمان باید پیگیری شود/ لزوم به کارگیری جوانان برای جبران عقب‌ماندگی‌های گذشته

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان سید ابراهیم رئیسی در جمع نخبگان استان زنجان با تاکید بر اهمیت فرهنگ در جامعه اظهار کرد: زنجان از این لحاظ جزو برترین‌ها در کشور است چرا که نام نخبگان این استان در محافل علمی جهان می‌درخشد. 

رئیس جمهور با گرامیداشت یاد و خاطره سرداران شهید استان زنجان و غواصان دریا دل افزود: همه مسوولان در حوزه‌های مختلف باید بدانند که وارث چه نسلی هستند.

وی بر لزوم توسعه فرهنگ اقتصادی کشور تاکید کرد و گفت: در این راستا دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و همه الگوسازان جامعه باید تلاش مضاعفی داشته باشند.

رئیسی بر لزوم حمایت از فعالان امور فرهنگی تاکید و بیان کرد: دولت در این راستا همه توان خود را به کار خواهد گرفت.

رئیس جمهور با تقدیر از کادر درمان در حوزه‌های مختلف از جمله واکسیناسیون عمومی جامعه تصریح کرد: پرداخت معوقات کادر درمان باید پیگیری شود.

وی با بیان اینکه توسعه یافتگی در استان باید فرع محیط زیست باشد، گفت: هر چند در این راستا اقدامات خوبی انجام شده است اما باید به نگرانی‌های مردم در این حوزه توجه شود چرا که با وجود مطلوب بودن توسعه، نباید به محیط زیست بی‌توجهی کرد.

رئیسی اولویت دولت خود را توجه به پروژه‌های نیمه تمام که موجب رنج مردم شده است عنوان کرد و افزود: سر و سامان دادن پروژه‌های نیمه تمام اولویت دولت محسوب می‌شود.

رئیس جمهور به مطالب مطرح شده در جلسه اشاره و تاکید کرد در این راستا توجه به اشتغال بانوان و ایجاد مراکز تولیدی برای همه از جمله بانوان در راستای کمک به ایفای نقش اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بانوان  باید مورد توجه باشد.

وی با اشاره به ابلاغ پیوست فرهنگی فعالان جدید در شورای انقلاب افزود: در این پیوست توجه به حفظ کرامت زنان و نهاد خانواده مورد تاکید قرار گرفته است.

رئیسی به تهیه سند آماد و آمایش سرزمینی استان زنجان اشاره و تصریح کرد: پروژه‌های نیمه تمام این طرح باید تکمیل شود و برای پروژه‌های آغاز نشده هم از سال ۱۴۰۲ برنامه‌ریزی شود.

رئیس جمهور با بیان این که طبق گفته مسوولان فعالیت فرودگاه زنجان تحت تاثیر کرونا قرار گرفته است، افزود: اجرای پروژه‌های مربوط به صنایع تبدیلی در زنجان و دیگر استان‌ها بر اساس نیازها در دستور کار قرار گرفته است.

وی به مطالب مطرح شده در مورد تقسیم امکانات بر اساس عدالت اشاره کرد و گفت: نقشه آمایش سرزمینی نقش مهمی در تنظیم و تدوین بودجه ۱۴۰۱ خواهد داشت که می‌تواند نقش مهمی در اجرای عدالت برای تقسیم امکانات داشته باشد.

رئیسی با اذعان بر کم بودن سهم ایران از اقتصاد منطقه افزود: با اقدامات و ارتباطات برقرار شده به ویژه در اجلاس شانگهای تلاش برای صادرات محصولات تولیدی ایران که از قضا متقاضی هم دارد به صورت جدی در دستور کار  قرار دارد.

رئیس جمهور رفع موانع و پشتیبانی از تولید را مهم دانست و گفت: سوال اینجاست چرا کارخانه‌ای که توان ایجاد اشتغال یک هزار نفری را دارد لنگ چند اقدام مانده است.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌هایی در کشور وجود دارد که باید از آنها برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور بهره گرفت، ادامه داد: در حال حاضر ۴۰ درصد ظرفیت تولیدی کشور فعال است.

رئیسی به حضور خود در بین جوانان نام آور استان زنجان اشاره و تاکید کرد: دانشگاه باید اتاق فکر برای تحول امور مختلف در دولت باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید فاصله بین وضع موجود و مطلوب دیده شود افزود: بیانیه گام دوم انقلاب می‌تواند سند تحول در بین ارتباط دانشگاه و دولت باشد.

وی به سابقه حضور خود در بین مردم زنجان طی سال‌های گذشته و آشنایی خود با روحیات این مردم اشاره و تصریح کرد: باید از ظرفیت همه مردم برای توسعه بهره گرفت.

رئیسی با تاکید بر نقش آفرینی برای برقراری ارتباط بین دانشگاه و صنعت گفت: دولتمردان باید کریدور ارتباطی خود با دانشگاه را فعال کنند.

رئیس جمهور با اشاره به صحبت‌های قبلی خود در مورد ایجاد جهاد سازندگی گفت: دولت بنا ندارد سازمان جدید ی ایجاد کند و به شدت به دنبال چابک‌سازی دولت است اما ساز و کار جدیدی را برای حمایت از گروه‌های جهادی طراحی کرده است که در آستانه اجرایی شدن می‌باشد.

وی با بیان اینکه حمایت از صنایع خرد در دستور کار دولت است، ادامه داد: کارگاه‌های کوچک نیاز به حمایت دارند.

رئیسی با بیان اینکه کشور در آستانه برداشتن گام بزرگی برای توسعه قرار گرفته است، گفت: باید از ظرفیت نیروی جوان متراکم برای جبران عقب ماندگی‌ها بهره گرفت.

رئیس جمهور با بیان اینکه بیش از همیشه برای حرکت در مسیر ارتقا و تعالی امیدوار است، افزود: از خداوند بزرگ برای رفع مشکلات مردم که رنجشان می‌دهد و رنجمان می‌دهد، طلب یاری داریم.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴


 2021-11-20 10:04:04

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا