چهارمحال و بختیاری

راه‌اندازی اولین کتابخانه دیجیتال آستان قدس در چهارمحال و بختیاری

محمدابراهیم حجت‌پناه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، گفت: در راستای دسترسی راحت‌تر پژوهشگران به منابع دیجیتال، سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با همکاری کانون خدمت رضوی کتاب و کتابخوانی، ایستگاه مطالعه دیجیتال را در مرکز آموزش‌های تخصصی علوم حوزوی شیخ مفید شهرکرد و در مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) بروجن راه‌اندازی کرد.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با راه‌اندازی این ایستگاه مطالعه دیجیتال امکان بهره‌‌مندی پژوهشگران به ۲۰۰هزار کتاب و مقاله به صورت محلی در هر پایانه از طریق بیش از ۲۵۰ سامانه نرم‌‌افزاری فراهم شد.

وی اظهار داشت: همچنین دسترسی به بیش از ۲ هزار پایگاه علمی و پژوهشی ملی و بین‌المللی، با امکان بازیابی بیش از۱۵۰میلیون منبع دیجیتال فراهم شد.

حجت‌پناه اضافه کرد: دسترسی به برخی پایگاه‌‌های محدود کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی همچون پایگاه‌ کتاب‌های چاپی، کتاب‌های الکترونیکی، مقالات الکترونیکی و پایان‌نامه‌ها به‌ صورت تمام‌متن از دیگر امکانات این ایستگاه مطالعه دیجیتال است.

وی تاکید کرد: ایستگاه مطالعه دیجیتال ایجاد شده در این مرکز اولین ایستگاه مطالعه دیجیتال آستان قدس رضوی در حوزه‌های علمیه کشور است.

انتهای پیام/۶۸۰۳۳


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا