زنجان

راه‌اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های حقوقی اوقاف در زنجان

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان، در راستای تعاملات بیشتر جلسه مشترکی بین یارمحمدی رئیس دادگاههای عمومی و انقلاب شهرستان زنجان و مدیرکل اوقاف و امور خیریه اتان زنجان برگزار شد.

در این جلسه راهکارهای همکاری مشترک بین اوقاف و دستگاه قضایی بررسی و  بر راه‌اندازی شعبه ویژه و اختصاصی رسیدگی به پرونده‌های حقوقی و قضایی و ثبتی مربوط به موقوفات و بقاع و اماکن متبرکه تاکید شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در این جلسه اظهار داشت: همه ساله پرونده‌های متعددی له یا علیه موقوفات مطرح می‌شود و احکام متعددی صادر و مورد تجدید نظر قرار می‌گیرد به همین خاطر نیاز اختصاص شعبه‌ای ویژه و مخصوص که آشنا با قوانین و مقررات اوقافی باشد، احساس می‌شود.

حجت‌الاسلام مختار کرمی تصریح کرد: خوشبختانه برای حل این موضوع به همت دادگستری شهرستان زنجان و همکاران پرتلاش  اوقافی مقدمات اینکار آماده و از این پس رسیدگی به پرونده‌های اوقافی در این شعبه مخصوص انجام خواهد گرفت.

وی با اشاره به مشکلات و دغدغه‌های اوقاف در مباحث حقوقی بیان کرد: با توجه به تعداد زیاد پرونده‌های حقوقی موقوفات شهر زنجان، اختصاص یک شعبه به دعاوی اوقاف در زنجان موجب رسیدگی بهتر به این پرونده‌ها خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان بیان کرد: این اقدام فرصت مناسبی برای احیا و ارتقای جایگاه موقوفات است.

وی با بیان اینکه از وجود ۳۱ هزار رقبه در استان خبر داد و گفت: همچنین ۱۳۲ امامزاده در استان وجود دارد، ادامه داد: ۱۸ درصد موقوفات در حوزه دارو و درمان و ۵۰ درصد در بحث عزاداری برای امام حسین (ع) و بقیه نیز مربوط به خیرات و مبرات است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ضمن تقدیر از همراهی و همکاری دادگستری کل استان زنجان گفت: برخورد قاطع با موقوفه خواران به طور جدی و حساب شده با متصرفان از طریق مراجع قضایی در حال انجام است

رئیس دادگاه‌های عمومی شهرستان زنجان نیز در این جلسه ضمن اشاره به حساسیت موضوع وقف و لزوم رسیدگی درست به پرونده‌ها در این حوزه با ایجاد یک شعبه اختصاصی برای رسیدگی به پرونده‌ها و دعاوی وقفی مواففت کرد.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵


 2021-12-15 02:05:19

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا