کردستان

راه و روش شهید سلیمانی برگرفته از مکتب پیامبر بود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، سردار سیدصادق حسینی پیش از ظهر امروز در همایش «نقش شهید سلیمانی در وحدت جهان اسلام و آزادی قدس» که در سالن همایش‌های دانشگاه پیام نور سنندج برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و تبریک هفته وحدت اظهار کرد: پیامبر اکرم( ص) نقطه شروع طلوع بزرگ انسانیت بود که نور ایشان همچون خورشید ولایت در تمام جهان ساطع شده و‌تا امروز نیز همه ما از آن بهره‌مند هستیم.

وی افزود: خداوند با ارسال آخرین پبامبر خود لطف بزرگی به بشریت کرده تا همه از اخلاق نیکو و حسنه برخوردار باشیم.

سردار حسینی با بیان اینکه شیوه وسیره  پیامبر مردم را به سوی خود جذب کرده است افزود: شخصیت انقلابی پیامبر تحول عظیمی در اندیشه مردمان آن زمان ایجاد کرده که تا امروز هم ادامه دارد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با اشاره به اینکه خون پاک شهدای شیعه و سنی برای دفاع از سرزمین اسلامی ریخته و‌ آمیخته شده است گفت:  شخصیت کاریزماتیک شهید سلیمانی جهادی‌محور بود.

وی در پایان گفت: عمق‌بخشی به اسلام ناب در منطقه به واسطه سردار سلیمانی به جود آمد.

سردار سلیمانی دغدغه جهان اسلام و مسلمانان را داشت

معاون فرهنگی، دانشجویی و اجتماعی دانشگاه پیام نور کشور نیز در ارتباط تصویری در این مراسم اظهار کرد: پیامبر اکرم در آغازین روزهای تشکیل امت نبوی خود پیمان مودت و‌ همدلی با مسلمان و سایرین ساکنان اهل مدینه را مغتنم دانستند.

محمدهادی امین‌ناجی افزود: امروزه در جهان اسلام با وجود مسائل و مشکلات مختلف نیاز به مودت و همدلی بیش از پیش خودنمایی می‌کند.

ناجی بیان کرد: پذیرش سخن و دیدگاه‌های مختلف مبتنی بر امت نبوی یکی از نیازهای‌های امروز جامعه است که در هفته وحدت باید در همین راستا گام‌های بزرگی برداریم.

وی با تاکید براینکه دغدغه‌مندی یک مسلمان باید دغدغه تمام مسلمانان باشد افزود: اسلام جغرافیایی مرز نیست بلکه همه باید نسبت به هم دغدغه‌مند باشیم.

معاون فرهنگی، دانشجویی و اجتماعی دانشگاه پیام نور کشور اظهار داشت: این دغدغه‌مندی مسلمانان باید بتواند موجب حرکتی در راستای رفع مشکلات در جامعه باشد.

ناجی گفت: در همین راستا زمانی که که به اقدامات سردار سلیمانی نگاه می‌کنیم متوجه دغدغه‌مندی وی نسبت به مردم و جهان اسلام خواهیم شد.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی در جهت رفع مشکلات مسلمانان اقدامات موثری در جهان انجام داد، افزود: برای ایجاد آرامش و گسترش امنیت برای تک تک مسلمانان فعالیت‌های ماندگاری توسط سردار سلیمانی صورت گرفت.

وحدت به معنی یکی شدن برای رسیدن به هدف واحد هست

یعقوب احمدی رئیس دانشگاه پیام نور استان کردستان نیز در این همایش اظهار کرد: ما مفتخریم که امروز دانشگاه پیام نور میزبان برگزاری چنین همایش بزرگی در سطح استان است.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی یک شخصیت بزرگ و تاثیرگذار در تاریخ کشور است افزود: با وجود این همه نقطه اشتراک وجود این همه خشونت و نامهربانی آشکار و‌پنهان در منطقه جایز نیست.

احمدی بیان کرد: باید در طول سالیان طولانی همایش‌ها و برنامه‌های مختلفی در سطح کشور برگزار شود تا به قدرت و جایگاه‌های والای این شهید گرانقدر پی‌ببریم.

رئیس دانشگاه پیام نور کردستان با بیان اینکه وحدت نه دراندیشه و‌نه در عمل منطبق بر گفته رهبران ما نیست اظهار داشت: وحدت به معنی شبیه شدن و دست کشیدن از اعتقادات خود نیست بلکه به معنی یکی شدن برای رسیدن به یک هدف واحد است.

سردار سلیمانی هیچ تفاوتی بین مذهب  تشیع و تسنن قائل نبود

حجت‌الاسلام مهدی طهماسبی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور کردستان نیز در این مراسم به نامه سردار سلیمانی خطاب به خانواده کُرد اهل سنت اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه سردار سلیمانی اهل تشیع بود ولی به سنت پیامبر اکرم معتقد بود و در تلاش بود تا گام در مسیر آخرین فرستاده خدا بگذارد.

وی افزود: سردار سلیمانی هیچ تفاوتی بین مذهب تشیع و تسنن قائل نبود و نزد او مسلمانان در هر جای دنیا دارای احترام بود.

طهماسبی با بیان اینکه سردار سلیمانی تربیت شده مکتب مقام معظم رهبری بود اظهار داشت: رسانه‌های معاند همواره به فکر ایجاد اختلاف بین اقوام و مذاهب مختلف بوده‌اند که هیچ وقت موفق نبوده و نخواهند بود.

انتهای پیام /۲۳۳۰/۷۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا