مازندران

رایزنی برای تامین گاز مورد نیاز استان‌های شمالی از ترکمنستان/ هزینه بهینه‌سازی موتورخانه‌های خانگی را تامین می‌کنیم

به گزارش برگزیده های ایران از شهرستان ساری، مقدم بیگلریان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تقویت بنیه نیروی انسانی یکی از موضوعات جدی است که در مجموعه شرکت گاز پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: نیاز به صرفه‌جویی گاز در استان مازندران احساس می‌شود که با رعایت الگو مصرف این موضوع قابل عملیاتی شدن است.

سرپرست شرکت گاز مازندران با اعلام اینکه میانگین مصرف خانگی استان از سایر استان‌ها بیشتر است، افزود: نزدیک به ۷۳ درصد مصرف استان خانگی بوده و به همین دلیل رعایت الگوی مصرف باید رعایت شود.

وی خاطرنشان کرد: ۵۹ شهر استان مازندران گازرسانی شده است و ۲هزار و ۳۶۱ از این نعمت برخودار هستند.

بیگلریان اضافه کرد: از ۲هزار و ۹۷۰ روستای استان که قابلیت گازرسانی داشته و دارای جمعیت ۲۰ خانوار به بالا هستند ۲هزار و ۴۴۷ روستا گازرسانی شده است و مابقی در دست اجرا قرار دارد، تعداد خانوارهای بهره‌مند از گاز استان ۶۲۵ هزار خانوار شهری و بیش از ۴۰۰ هزار خانوار روستایی هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۰۳ هزار اشتراک عمومی و ۱۳ هزار و ۸۰۰ اشتراک خانگی داریم که سهم صنایع عمده هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی است، همچنین تامین گاز سه نیروگاه را هم در برنامه کاری داریم.

سرپرست شرکت گاز مازندران، خاطرنشان کرد: تا پایان سال ۱۴۰۱ تلاش می‌کنیم که پروژه‌های حوزه‌ شهرستان‌های نکا، بهشهر و گلوگاه را به اتمام برسانیم.

وی در ارتباط با تامین گاز از ترکمنستان،گفت: دولت پیگیر این موضوع است که در صورت تامین شرایط، تامین گاز استان‌های شمالی مطلوب می‌شود.

بیگلریان در ارتباط با قراردادهای با بخش صنعتی، افزود: در این قرار داد تاکید شده که در فصل پرمصرف فعالان صنعتی از سوخت مایع استفاده کنند، طرح دوگانه سوز کردن واحدهای صنعتی توسط سازمان صمت پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: در بحث بهینه ساز موتورخانه‌های خانگی، شرکت ملی گاز اعلام کرده که هزینه کامل عایق کاری، شستشو مخزن و نصب رسوب‌گیر را تقبل می‌کند.

سرپرست شرکت گاز مازندران در ارتباط با اعمال تعرفه مناطق سردسیر در روستاهای و مناطق ییلاقی استان، اظهار کرد: پارامترهای بررسی وضعیت هوا در حوزه هواشناسی است و شرکت ملی گاز در این زمینه صاحب نظر نیست.

وی در ارتباط با زخمی کردن بستر راه‌ها پس از اجرایی پروژه‌ها، بیان کرد: همه تلاش ما این است که صدمات ناشی از اجرای پروژه در موعد مقرر جبران شود و این روند در سال‌ جاری از وضعیت مناسب‌تری برخوردار است.

بیگلریان درباره وضعیت پرونده مدیرعامل قبلی شرکت گاز استان مازندران با توجه به اینکه سؤوال یکی از خبرنگاران در جلسه بود، اظهار نظری نکرد، همچنین درباره مطالبات و بدهی شرکت گاز هم صحبتی به میان نیاورده است.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/غ


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا