سیاسی

رایزنی دانشگاه عالی دفاع ملی با دولت برای غنی‌سازی دوران سربازی

رایزنی دانشگاه عالی دفاع ملی با دولت برای غنی‌سازی دوران سربازی

– اخبار سیاسی –

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری برگزیده های ایران، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی (داعا) صبح امروز (دوشنبه) در شانزدهمین جشنواره حضرت علی‌اکبر (ع) جوان سرباز ویژه رده‌های سازمانی ستاد کل نیرو‌های مسلح و قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (عج) که به میزبانی این دانشگاه برگزار شد، با بیان خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس اظهار داشت: سال ۱۳۶۱ برای آزادسازی جاده پیرانشهر به سردشت هزار نفر اعم از نیروهای ارتش، سپاه، بسیج و ژاندارمری سابق عملیاتی را آغاز کردند که از این تعداد تنها ۳۰۰ نفر توانستند سالم به سردشت برسند و جاده و شهر سردشت را آزاد کنند؛ زیرا این‌ جاده‌ای بود که ضد انقلاب تمام تلاش خود را می‌کرد تا مانع آزادسازی این مسیر شود.

سردار احمدی‌مقدم یادآور شد: سال ۱۳۶۱ که فرماندهی سپاه سردشت را قبول کردم، شهری بود که تا پیش از من هرکسی فرماندهی سپاه این شهر را بر عهده داشت به شهادت رسیده بود.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در ادامه به موضوع سربازی پرداخت و گفت: سربازی دورانی است‌ که چنانچه لازم شود، سرباز باید از خاک کشور در برابر دشمنان دفاع کند.

وی افزود: به عبارت دیگر، هر‌چند امیدواریم‌ که هیچ‌گاه کشور درگیر جنگی نشود و امنیت در آن برقرار باشد، ولی با وجود این، سربازی برای چنین روز‌هایی است که اگر جنگی صورت گرفت، سرباز در پشت خاکریز‌های دفاع از کشور حضور یابد؛ در این رابطه باید یاد کنیم از بزرگترین سرباز کشور یعنی شهید حاج قاسم سلیمانی که خود را همواره یک سرباز می‌دانست.

سردار احمدی‌مقدم اضافه کرد: سربازی را نباید به عنوان اتلاف عمر تلقی کرد، بلکه باید آن را دورانی برای تقویت روحیه سازندگی و شروع زندگی دیگر و قبول مسئولیت‌های بزرگ و نیز آمادگی برای اداره جامعه دانست؛ بنابراین برای غنی‌سازی دوران سربازی، طرح‌های بزرگتری در راه است.

رئیس داعا با بیان اینکه این دانشگاه برای غنی‌سازی دوران سربازی در حال رایزنی با دولت است، عنوان کرد: جشنواره جوان سرباز به نام حضرت علی‌اکبر (ع) نام‌گذاری شده است؛ لذا انتظار داریم که تمامی جوانان و سربازان، سجایای اخلاقی حضرت علی‌اکبر (ع) را الگوی خود قرار دهند.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا