زنجان

رسانه‌ها باید در امر سیاست‌گذاری دخیل باشند/دو خبرنگار فارس برگزیده جشنواره سلامت

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان، هوشمند سفیدی در آیین اختتامیه نخستین جشنواره سلامت و رسانه، در پیامی با تاکید بر اینکه هر روز بر اهمیت رسانه‌ها در جهان افزوده می‌شود، اظهار کرد: این مراجعه از جمله به رسانه‌های سنتی اهمیت دارد، چرا که هر کدام جایگاه خود را برای اطلاع رسانی دارند.

دبیرکل سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی انتقال پیام و محتوا را از کارکردهای رسانه دانست و گفت: این نقش به خوبی طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا مشخص شده است.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای پیشبرد اهداف نظام سلامت ادامه داد: در جهان فعلی رسانه‌های اجتماعی با تبدیل شدن به شهروند ارتباط‌گر دریافت و ارائه بازخورد مطالب را توسعه داده‌اند از این رو باید از ظرفیت حوزه‌های همگانی مجازی بهره گرفت.

 دبیرکل سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی با اشاره به افزوده شدن باب جدیدی در حوزه اطلاع‌رسانی گفت: جای بسی شکرگزاری دارد که می‌توانیم از همراهی مردم در این حوزه استفاده کنیم هر چند باید بیشتر از اینها مد نظر باشد.

وی با تاکید بر افزایش و فراهم کردن بسترهای مناسب برای بهره‌برداری از ظرفیت رسانه‌ها در راستای کمک به اهداف نظام سلامت افزود: این بهره‌مندی نیازمند برنامه‌ریزی است که برای تاثیرگذاری باید از دانش بین رشته‌ای تاثیرگذار و سریع استفاده شود.

سفیدی با تاکید بر عدم استفاده از رسانه به عنوان ابزار افزود: دست اندرکاران نظام سلامت باید از رسانه به عنوان کاربر بهره‌برداری کنند.

 دبیرکل سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی با تاکید بر جایگاه ممتاز رسانه‌ها و خبرنگاران در دنیای کنونی افزود: برای بهره‌مندی درست از این ظرفیت باید رسانه‌ها را در امر سیاست‌گذاری دخیل کرد.

وی تاکید کرد: کارکرد رسانه‌ها در ارتقای نظام سلامت استراتژیک است و در همین راستا باید بستر مناسب برای توانمندسازی فعالان رسانه‌ای برای کمک به کاهش آسیب‌ها اقدام کرد که نمونه آن طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا قابل مشاهده شد.

 

امیدواری به برگزاری دوره‌های بعدی جشنواره

همچنین مدیر خانه مطبوعات استان زنجان هم در این مراسم با تشریح نحوه برگزاری جشنواره این سلامت و رسانه افزود: این جشنواره با همراهی دانشگاه علوم پزشکی، خانه مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رسانه‌ها برگزار شد.

یوسف ناصر با تقدیر از برگزار کنندگان جشنواره سلامت و رسانه گفت: ما هم امیدواریم برگزاری این جشنواره در دوره‌های بعدی نیز ادامه یابد.

وی برگزاری جشنواره سلامت و رسانه را نیازمند همراهی رسانه‌ها دانست و گفت این جشنواره با استقبال خوب رسانه‌ها مواجه شده بود.

مدیر خانه مطبوعات استان زنجان با تقدیر از اقدام به موقع دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در واکسیناسیون خبرنگاران استان گفت: خبرنگاران استان زنجان در مردادماه واکسینه شدند.

وی با بیان اینکه آثار ارسال شده به جشنواره سلامت و رسانه در برخی رشته‌ها تنوع قابل قبولی نداشتند، افزود: باور بر این است که با توجه به پیشینه تاریخی استان زنجان سطح کیفی و کمی جشنواره بهتر از این باشد.

شایان ذکر است، برگزیدگان جشنواره سلامت و رسانه در بخش خبر الهام احمدی از روزنامه صدای زنجان رتبه سوم و ملک ناز نجفی  از پایگاه تحلیلی موج رسا شایسته تقدیر شدند.

در بخش یادداشت و سرمقاله میناخانی از روزنامه صدای زنجان، یوسف قزلباش از خبرگزاری ایسنا، نجفلو و ثریا خواصی از روزنامه مردم نو مقام به عنوان نفرات برتر تجلیل شدند.

همچنین در بخش گزارش مهدی مرادی از نشریه شهروند، ثریا خواصی از روزنامه مردم نو، الهام احمدی از روزنامه صدای زنجان اول تا سوم شدند و رحیم مقدم از خبرگزاری مهر شایسته تقدیر شد.

در عکس رتبه‌های اول تا سوم احراز نشد و احسان تقی بیگلو شایسته تقدیر شد.

در بخش مصاحبه الهام احمدی از روزنامه صدای زنجان اول، سهیلا محمدی از خبرگزاری برگزیده های ایران دوم، الناز آخوندی از خبرگزاری ایسنا، بهنام آقاجانلو از پایگاه تحلیلی موج رسا، صغری بنابی، زهرا احمدی از صدای زنجان، فاطمه تاجبخش از خبرگزاری ایکنا سوم شدند.

در بخش تیتر هم لیلا محمدی از صدای زنجان، پریسا یوسفی از خبرگزاری ایسنا و زهرا رسولی از خبرگزاری برگزیده های ایران رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند و زهرا فتحی از خبرگزاری ایسنا و زهره میر عیسی‌خانی از روزنامه صدای زنجان شایسته تقدیر شدند در بخش طراحی و صفحه آرایی نیز فرید ناصر و سروش سلطانی مقام آوردند.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/ق/م


 2021-12-04 18:05:25

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا