زنجان

رسیدگی به ۸ پرونده فروش اجباری کالا در زنجان

رضا مظفری، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در زنجان اظهار داشت: فروش اجباری هر گونه کالا در کنار کالای دیگر ممنوع است و اگر شرکت یا کارخانه‌ای این اقدام را انجام دهد، مرتکب تخلف شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با اشاره به اینکه در صورتی که گزارشی به بازرسین برسد حتماً با متخلف برخورد می‌کنند؛ چراکه فروش اجباری هیچ توجیهی ندارد، گفت: این نحوه فروش اجحاف در حق خریدار است و به هیچ وجه نباید انجام شود.

وی افزود: خرید کالا‌های دیگر در کنار روغن، برای فروشنده به صرفه نیست چرا که ممکن است آن کالا خریدار نداشته باشد و بر روی دست فروشنده باقی بماند که این امر بر اساس ماده ۶۴ قانون نظام صنفی، معادل تخلف فروش اجباری است.

مظفری با اشاره اینکه به اصناف و فروشگاه‌ها نیز اعلام شده است که فروش اجباری تخلف محسوب می‌شود، گفت: ما این موضوع را هشدار داده‌ایم و در صورت تکرار چنین مساله‌ای با فروشنده خاطی طبق قانون (جریمه نقدی معادل ۵ برابر قیمت فروش کالای تحمیلی یا خدمت اجباری) برخورد و پرونده به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اخیرا نیز گزارش‌هایی مبنی بر فروش اجباری کالا به همراه برنج دولتی رسیده است، گفت: در این باره نیز بازرسی‌های مشترک انجام خواهد شد و با خاطیان برخورد می‌کنیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: اقدامات نظارتی برای اقلام یارانه‌ای و کالاهای اساسی همچنان با جدیت و با استفاده از توان و ظرفیت همه دستگاه‌های نظارتی در حال پیگیری بوده و تاکنون پرونده‌هایی نیز برای متخلفان تشکیل شده است اما انتظار داریم با خود کنترلی شبکه فروش، شاهد بروز تخلفاتی از این قبیل نباشیم.

مظفری با اشاره به اینکه تعزیرات حکومتی هر روز گشت‌های سیار با همراهی سایر دستگاه‌ها دارد، گفت: در ارتباط با موضوع فروش اجباری کالا به همراه برنج هم نظارت انجام می‌شود و حتی متخلفان این بخش را به رسانه‌ها معرفی خواهیم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با بیان اینکه سال گذشته ۱۸ پرونده مربوط به فروش اجباری کالا در استان رسیدگی شد، افزود: مبلغ این محکومیت ۶۱۸ میلیون و ۹۳۸ هزار ریال بوده است.

وی با اشاره به اینکه امسال هم ۸ پرونده در حوزه فروش اجباری کالا در تعزیرات رسیدگی شده است، گفت: مبلغ تخلف این پرونده‌ها هم ۳۷۰ میلیون و ۹۸ هزار ریال بوده است.
انتهای پیام/۷۳۰۰۵/م


 2021-12-17 10:05:41

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا